Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, December 12, 2016

Hah tuu dia.......biarkan PAS menghoyan!

Amanah akan tanding semua kerusi Pas pada PRU14, kata Dr Hatta
12 Disember 2016 | DALIA ISMAIL
Dr Hatta Ramli

Parti Amanah Negara (Amanah) akan meletakkan calon di semua kerusi yang dipertandingkan Pas pada Pilihan Raya Umum akan datang, kata Pengerusi Amanah Wilayah Persekutuan, Dr Mohd Hatta Ramli.

Beliau berkata, Amanah tidak mahu menyentuh mana-mana kerusi PKR atau DAP kerana kedua-duanya merupakan rakan sekutu dalam Pakatan Harapan.

"Kita perlu menghormati teman-teman kerana mereka mempunyai rancangan mereka," katanya ketika meyampaikan ucapan penangguhan di Konvensyen Amanah Nasional semalam

Dalam ucapannya Dr Hatta yang juga Pengarah Strategi Pilihanraya  turut mempersoalkan di mana pula kerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dalam pilihan raya umum akan datang sekiranya Amanah meletakkan calonna  pada kerusi yang dipertandingkan Pas.

"Jika DAP tidak berikan sebarang kerusi, di mana mereka akan bertanding? Kita sentiasa sesuaikan dan berikan kerusi, maka PKR dan DAP juga boleh," katanya.

Dr Hatta berkata, mereka boleh berkongsi kerusi.

"Ada 222 kerusi," katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa