Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, December 29, 2016

Parah: Takkah terperanjat Ibubapa Melayu Islam dengan berita ini?

Ramai Gadis Melayu  Hilang dara Sebelum Kahwin 
Gambar umpama

Tidak dinafikan pengaruh teknologi dan media massa memberikan kesan yang sangat buruk kepada anak dara melayu pada hari ini.

Memetik kajian universiti tempatan dari satu laman blog, sebanyak 60 peratus gadis hilang dara menjelang umur 18 tahun, manakala 24 peratus daripada mereka mengaku pernah melakukan seks dengan lima kekasih.

Persoalannya dimanakah harga diri anak muda pada hari ini?

Jika kita bandingkan dengan wanita pada era 80 an, rata-rata mereka akan menjawab, ‘zaman dahulu kalau anak dara nak keluar rumah pun mahu dikejar dek parang’

Umur lingkungan 18 tahun sudah melakukan hubungan seks dan 24% sudah melakukan hubungan seks dengan lima kekasih berlainan?

60% sudah tiada dara? Tidakah angka itu sangat membimbangkan? Pada saya perihal ini berkait rapat dengan jati diri induvidu sendiri.

Janganlah kita menuding jari kepada ibu bapa. Bukan salah ibu yang mengandung mahupun ayah yang membuntingkan ibu.

Sering juga kita dengar sesetengah anak pak imam jadi hantu masyarakat dan tidak kurang juga kes menconteng arang di muka orang tua. Sangatlah menyedihkan apabila rata-rata masyarakat sering menuding jari kepada ibu bapa.

Cuba bayangkan jika anda di tempat ibu bapanya, anda sudah penat didik tetapi anak sendiri yang menconteng arang di muka anda? Jadi usah menudung jari. ¬ MyB

1 comment:

  1. Tlg ingatkan kpd gadis2 yg biarkan gambar dan video seks mrk diambil oleh bf dan kemudian dipostkan oleh si bf ke laman2 internet, gambar dan video tersebut akan didapat disaksikan oleh anak, cucu, cicit dan generasi berikutnya. Adakah anda mahu perkara ini berlaku? Oleh itu hati2 sikit dan jgn mudah sgt percaya kpd bf kamu tu

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa