Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, June 14, 2013

A Kadir Jasin Bawa Racun Atau Pasang Jerat?

Nak dengar siapakah Pemimpin tertinggi PAS, PKR yang akan menafikan
Setakat ini hanya Pesuruhjaya PAS Selangor sahaja yang menafikan tetapi kedudukan beliau hanyalah di peringkat Negeri Selangor sahaja (bukan pimpinan tertinggi PAS)

Adakah A. Kadir Jasin  cuba meracuni kepercayaan penyokong PR?
Kita tunggu dan lihat......
Apa respon dari pimpinan tertinggi PR atau Majlis Presiden mereka?

Kerajaan Perpaduan, PAS Selangor tidak tahu
Muda Mohd. Noor | June 14, 2013
Saya sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor tidak mendapat maklumat mengenai perkara itu, kata Dr Rani Osman.

PETALING JAYA: Kepimpinan PAS Selangor mendakwa tidak mendapat maklumat mengenai usaha membentuk kerajaan kerjasama atau perpaduan dengan Umno di negeri itu, kata Dr Rani Osman.
“Saya sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor tidak mendapat maklumat mengenai perkara itu…setakat yang saya tahu tidak ada.
Saya tidak kalau rundingan dibuat dengan timbalan-timbalan saya,” katanya ketika dihubungi hari ini.
Adun Meru menegaskan jika ada cadangan kerajasama, pihaknya akan merujuk kepada PAS Pusat untuk mendapat restu.
Beliau menambah, jika PAS membenarkan, rundingan atau kerajasama akan dilakukan.
Dr Rani berkata demikian ketika mengulas tuIisan wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin dalam blognya terdapat rundingan perpaduan Melayu d iantara parti PAS, PKR dan Umno di negeri Selangor dan Terengganu akan tetapi menemui kegagalan ekoran di pihak Barisan Nasional (BN), khasnya Umno, tidak mempunyai “operator” yang boleh melaksanakan gerakan belakang tabir.
Menurut bekas ketua pengarang kumpulan akhbar milik Umno New Straits Times itu, di negeri Selangor, rundingan berlaku diantara ketiga-tiga parti itu disebabkan oleh permusuhan terbuka antara Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mohamed Azmin Ali daripada PKR.
Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula jelasnya dikatakan berminat bekerjasama dengan Umno walaupun PAS hampir-hampir menewaskan Umno di Terengganu, kata Kadir dalam blognya.
Bagaimanapun, kepimpinan PAS Terengganu tidak dapat dihubungi bagi mendapatkan penjelasan mengenai perkara itu.

4 comments:

  1. kena check betui-betui statement A Kadir Jasin tu... jangan ada yang melatah tak tentu pasal cukuplah...

    COBOL

    ReplyDelete
  2. Abe,

    Ambo percaya apa The Scribe tulis mengenai usaha segelintir pimpinan PAS dan PKR dok berbincang dengan UMNO untuk menubuhkan kerajaan perpaduang di Selangor dan Terengganu. Ambo percaya dengan kata the scribe kegagalan di Selangor adalah kerana krisis Khalid Ibrahim- Azmin dan kegagalan di Terengganu keran UMNO tak ada operator yang boleh menjalankan peranan untuk menrealisasikannya.

    Ambo juga percaya apabila the scribe kata Presideng PAS, TGHH juga menyokong pembentukan kerajaang perpaduang dengan UMNO selepas PRU 13 baru ni.

    Ambo adalah salah seorang penjengok tegar blog the scribe sejak awal lagi. Ambo agak boleh baca pe-el perangai the scribe bila dia menulis. Bila time dia sengaja nak klentong atau nak cucuk jarum dan bila dia naik angin. Dalam cerita kerajaang perpaduang selepas PRU 13 yang the scribe tulis ni, ambo percaya. Sebab dia memang penyokong kuat UMNO tahap gila babi, dia tahu hanya melalui kerajaang perpaduang ni je UMNO Mahathir ni boleh terus hidup!Itu yang buat dia frus agenda ini tak menjadi di selangor dang Ganung!

    Ambo juga percaya Dr Rani, Pesuruhjaya PAS Selangor kata dia tak tahu menahu dan tidak mendapat apa-apa arahan untuk meneruskan agenda ini dari pucuk pimpinan.

    Ambo soheh tak percaya kalau TGHH buat press statement yang dia tidak tahu menahu cerita the scribe ini. Dan dia bagitau dia tak terlibat!...ambo dok cayo!

    bat8

    ReplyDelete
  3. penjilat tu pencacai tegar madey selagi taik kat juboq madey tak licin dijilatnya selagi itu, pencacai tua tu tak puas2

    ReplyDelete
  4. Saya rasa Kadir Jasin sedang memasang jerat untuk menjerat 'babi-babi politik' dalam Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa