Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, June 14, 2013

Kerajaan Perpaduan Akan Menjadi Nyata?

Ramai yang dah tertelan pil wala' marah sangat bila disebut tentang 'Kerajaan Perpaduang'
Tak apalah itu hak mereka nak marah atau apa-apa saja.....

Tapi kita sebagai pengundi pun ada hak juga untuk memperkatakan atau membantah kerana undi kita dah pun diberikan

Pada aku senang saja
Undi yang aku berikan adalah kepercayaan dan amanah
Sesiapa saja yang gagal memikul amanah itu adalah celaka di sisiku
Aku tidak akan halal dan rela dunia dan akhirat!

Aku yakin selepas ini, sekiranya yang diwar-warkan ini menjadi kenyataan, keahlian DAP akan bertambah....

Persempadanan: Kerajaan perapaduan bakal menjadi kenyataan..!!

Dalam penggal ini BN sangat sangat memerlukan 2/3 majoriti dalam parlimen kerana untuk melulusakan persempadanan semula BN memerlukan sokongan 2/3 ahli. Persempadanan semula kawasan pilihanraya ini amat penting demi survival politk BN dalam PRU akan datang.

Di lihat kembali dari segi sepanjang sejarah PRU, BN akan menang besar setiap kali ada persempadanan semula dan akan kembali merosot pada PRU yang berikutnya. BN menang besar dalam PRU 2004 kerana persempadanan semula yang meyempitkan kawasan kawasan pengundi melayu dan menambah luaskan kawasan kawasan yang mempunyai ramai pengundi bukan melayu kerana pada ketika itu sokongan pengundi bukan melayu majoritinya ada kepada BN.

Namun dalam PRU 2008 taktik ini telah memakan diri mereka apabila pengundi bukan melayu beralih arah dengan mengundi pembangkang yang ketika itu masih belum wujud Pakatan Rakyat. Kesepakatan parti2 pembangkang pada ketika itu hanyalah dalam bentuk bertanding satu lawan satu dengan BN.

Sepatutnya dalam PRU 2013 BN sudah bisa kembali mengulangi pencapaian setiap kali berselang PRU iaitu selepas 2008 namun akibat kegagalan SPR untuk mengemukakan kawasan persempadanan baru di perlimen kerana tahu mustahil akan di persetujui oleh 2/3 ahli maka natijahnya BN terus mengalami kemerosotan dalam keputusan pilihanraya.

Mahu tidak mahu untuk mengembalikan kuasa 2/3 di dewan rakyat maka sebelum SPR membentangkan persempadanan semula di parlimen maka usaha ke arah itu wajib dilakukan. BN perlu mendapat mandate baru dalam masa yang terdekat dengan mengadakan pilihanraya. Lebih lebih lagilah sekiranya pilihanraya terpaksa di adakan kerana desakan rakyat yang berterusan dari masa ke semasa.

Maka untuk mendapat mandate baru dalam PRU yang akan datang kerja utama yang perlu di lakukan oleh BN ialah mendapat kelulusan 2/3 dari ahli dewan dan kerja yang paling utama untuk itu ialah memastika seberapa ramai ahli parlimen pembangkang menyokong usul ini dan tanpa di sedari usaha kearah itu sedang di jalankan oleh agen-agen BN dengan idea KERAJAAN PERPADUAN.

Dalam usaha ini ahli parlimen Pas tidak perlu masuk BN tapi cukup mencukupkan undi 2/3 undian apabila usul ini dicadangakan untuk diluluskan dan setelah persempadanan semula Berjaya dilaksanakan maka BN akan terus memenangi PRU yang akan datang dengan lebih bergaya.

Oleh itu katakana tidak kepada ahli parlimen Pas yang pro KERAJAAN PERPADUAN. - sumber

2 comments:

  1. memang celaka.. dan sy juga tak halalkan undi yg st beri..

    betul..keahlian Dap akan bertambah..!

    ReplyDelete
  2. kalau betul apa yg hdk di lakukan aku tak akan halalkan 1sen & undi aku dan aku haramkan semuanya...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa