Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, June 28, 2013

Buli: Di Mana Silapnya Generasi Sekarang?

Buli: Ibu mangsa ambil tindakan undang-undang
28 Jun 2013
PASIR MAS – Ibu bapa mangsa buli di sekolah, mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap lapan pelajar yang menyerang anak mereka sehingga mendatangkan kecederaan parah.

Ibu mangsa, Rosnani Abd Ghani, 39, berkata, ini akan memberi pengajaran kepada mereka di atas kes salah laku yang dilakukan.

Menurutnya, kesalahan dilakukan pelajar berkenaan terlalu serius dan berlagak umpama kumpulan samseng.

“Saya tak dapat bayangkan, bagaimana anak saya, Khairul Radhuan Pakri, 17, dikepung lapan lelaki dan diserang bertubi-tubi.

“Ekoran kejadian itu, emosi anak saya terganggu dan saya risau ia memberi kesan jangka masa panjang,” katanya.

Dalam pada itu, Rosnani turut meluahkan kerisauannya terhadap pembelajaran anaknya menjelang peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), November ini.

Menurutnya, Khairul terpaksa berehat selama dua minggu sebelum pembedahan dilakukan Julai ini.

Tambahnya lagi, anaknya perlu berehat sekurang-kurangnya enam minggu untuk proses penyembuhan.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa