Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, June 28, 2013

Tak Malu Ker Melayu Itu?

Orang Bukan Islam: PAS seratus kali lebih baik daripada Umno
Tarikh : Friday, June 28 @ 22:30:00 MYT

PAS sahaja wadah perjuangan yang di yakini dapat menjamin keadilan dan kesaksamaan masyarakat pelbagai kaum di negara ini.

"PAS seratus kali lebih baik daripada Umno!," demikian tegas Setiausaha Wanita Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Perak, Jiwa Yogeshwary.

Beliau menjelaskan, masyarakat bukan Islam lebih yakin akan prinsip perjuangan PAS yang berlandaskan Islam yang sebenar.

Kata beliau, PAS berjaya menggambarkan kepada masyarakat termasuklah bukan Islam bahawa Islam adalah agama yang sangat baik dan tidak ada unsur perkauman dan kezaliman.

"Prinsip Islam yang diperjuangkan PAS adalah satu-satunya wadah yang dapat menjamin keadilan dan keharmonian pelbagai kaum di negara ini.

"Misalnya cara hidup Islam antaranya dilarang berzina, rasuah, judi, dan zalim yang telah merosakkan masyarakat dan ini patut disokong termasuklah orang bukan Islam itu sendiri," katanya.

Masyarakat bukan Islam katanya lebih rela dipimpin oleh pimpinan PAS berbanding Umno yang telah mencalarkan imej Islam yang sebenar.

Ujarnya, masyarakat yakin pimpinan PAS akan menjalankan amanahnya untuk memimpin rakyat dengan sebaik mungkin tanpa ada sebarang penindasan terhadap mana-mana kaum.

"Kemenangan terbesar PAS dalam pilihanraya lalu adalah mendapat sokongan besar daripada kaum bukan melayu dan sekali gus membuktikan Umno gagal.

"PAS telah membuktikan parti itu bukan anti kaum, ditambah lagi dengan penerimaan PAS menerima ahli dari kalangan bukan Islam dalam DHPP,"jelasnya lagi.

Namun katanya, beliau sedikit kecewa apabila masih ramai orang Islam khususnya melayu yang masih tidak meyakini perjuangan PAS dan sanggup menyokong Umno yang telah memerintah lebih 55 tahun dengan penuh kepincangan serta penindasan.

Jiwa yang juga Ketua DHPP Ipoh Timur menegaskan, orang Islam seharuslah lebih mudah menilai parti dan pimpinan mana yang seharusnya menjadi pilihan mengikut pengajaran dalam Islam.

"Bukan Islam semakin ramai menerima dan meyakini perjuangan PAS, orang melayu Islam sepatutnya begitu juga,"jelasnya lagi.

perakitedaily.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa