Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, July 5, 2014

Cakap Jer Berdegar-Degar......!

Kerajaan tiada kesungguhan, hanya bercakap tentang membasmi rasuah 
KOMEN PEMBACA: Kerajaan BN hanya bercakap soal membasmi rasuah tetapi tiada kesungguhan. Mengapa? Kerana mereka semua melakukannya. - Ahgan Lew
Chiau Shis Sun: Kerana Indonesia melaksanakan Reformasi pada 1998. Apabila Suharto jatuh, rakyat sedar kerajaan begitu korup dan bertekad melakukan perubahan. Walaupun masih ada KKN, mereka ke arah yang betul. Dengan sumber asli dan penduduk yang ramai, mereka akan jadi kuasa dunia.
Andrew Chan: Indonesia da Thailand dahulu amat korup. Malangnya kini Malaysia. SPRM tiada guna. Tak mungkin mereka diberi kuasa. Jangan naif, tukar sahaja pemimpin yang ada. Dengan pemimpin bersih, baru masalah ini selesai.
Craig J Selby: Kerana Indonesia mahukah perubahan sebenar! Mereka keluar daripada zon selesa dan menuju ke pembaharuan. Hanya perlukan sedikit iltizam.
Matthew Last: SPRM merupakan suruhanjaya pencegahan. Mencegah dengan memberi ceramah dan mengadakan sidang akhbar, membuat kempen serta membazir wang rakyat.
Dermo Curran: Rakyat sayangkan Malaysia. Sistem yang ada memang wajar dikritik. Bukan dihina. Saya punyai ramai kawan yang mencari pembaharuan. Mereka bercerita bahawa di tempat lain lebih teruk keadaannya. Jadi negara ini masih belum kucar kacir lagi. Belum lagi...
Johnny Be Net: Iltizam. Kitatiada iltizam. Pemimpin tak mahu berbuat apa-apa.
Ghauth Jasmon: Tahniah, Indonesia!
Ulasan pembaca ini terhasil bagi rencana “Why KPK is more successful than MACC in the graft fight”. - Pasukan theantdaily

3 comments:

  1. ada lagi institut integeriti negara pun kes rosuah tetap bercambah
    apa nak jadi
    ikan kepala dah busok apa nak buat lagi kena tukar ikan la jawapnya

    ReplyDelete
  2. Sprm hanya lah iklan utk menghalalcara kerajaan beend.rasuah melibatkan umno saperti ali rostam dan isa samad,apa tindakan sprm.TIADA. ini lah kecelakaan dari celaka celaka negara.mamphos nanti jawab ler dialam kubur.

    ReplyDelete
  3. The realtor will be happy to show you the house, and this way you aren't looking at the
    same time as lots of other people. What will visitors be looking for when they arrive.
    It makes you wonder if you could do it yourself, but that might not
    be the question you should be asking.

    my site :: Rick Otton Vimeo Channel (vimeo.com)

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa