Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, July 12, 2014

Kesian........Brahim Ali Dah Jatuh Tahta!

Tahta bagak Perkasa dah dirampas ISMA........

Adakah ISMA sedang menguji kesabaran kerajaan?
Atau kerajaan sengaja buat pekak?

Negara-Ku anti-Islam, anti-Melayu, jadi Isma adalah anti-perpaduan, anti-nasional? 
SEKILAS PANDANG: Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) Presiden Abdullah Zaik Abdul Rahman telah melabelkan pergerakan NGO yang baru ditubuhkan Negara-Ku sebagai hanya satu lagi anti-Islam, badan anti-Melayu. 

Untuk Isma, semuanya anti-Islam atau anti-Melayu selagi ia tidak menepati agenda Isma ini.

Jika NGO Negara-Ku adalah anti-Islam atau anti-Melayu, maka Isma adalah, anti-perpaduan dan anti-nasional! Isma hanya seorang NGO pentaksub kaum dan agama. 

The Malaysian Insider melaporkan Zaik sebagai berkata dalam laporan di laman web Isma yang NGO Negara-Ku adalah semata-mata mempromosikan pluralisme agama, liberalisme dan kemanusiaan. 

"Agenda dan tumpuan mereka adalah sama, untuk menentang Islam sebagai agama Persekutuan dan hak-hak orang Melayu di kawasan tengah Melayu. 

"Anda boleh menggunakan apa-apa nama, tetapi kita tahu siapa anda dan yang anda bekerja," katanya. 

Zaik mengulas pelancaran Negara-Ku, yang diterajui oleh Timbalan Presiden Pertubuhan Ikram Malaysia Zaid Kamaruddin, yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Pemandu. 

Penaung adalah peguam terkemuka Datuk Ambiga Sreenevasan, sasterawan negara Datuk A Samad Said dan bekas naib pengerusi Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia Tan Sri Simon Sipaun. 

Beberapa 68 pertubuhan masyarakat dan NGO telah disahkan Negara-Ku, yang bertujuan untuk menggerakkan dan memberi kuasa kepada orang ramai untuk kembali kepada asas-asas Perlembagaan Persekutuan, Perjanjian Malaysia dan Rukunegara. 

Disebut-sebut sebagai "pergerakan rakyat untuk menuntut negara kita", gerakan tersebut telah digunakan untuk menyembuhkan Malaysia dan memulihkan harapan, memandangkan cabaran baru-baru ini yang terus mengancam keamanan dan keharmonian masyarakat berbilang kaum dan kepercayaan. 

Pada pelancaran itu pada 10 Julai, Samad berkata agama telah semakin banyak digunakan sebagai penanda identiti, dan sebagai mekanisme sempadan penyelenggaraan untuk mengutub orang. 

"Penggemblengan dan manipulasi bangsa, etnik dan agama telah menyebabkan peningkatan sikap tidak bertoleransi, ketaksuban dan ekstremisme. 

"Terdapat juga kemunculan kebudayaan dikhaskan keganasan politik. Ini adalah gejala  berbahaya dalam masyarakat kita, "Malaysian Insider memetik Samad sebagai berkata. 
Beliau menambah bahawa kerajaan, melalui "default atau reka bentuk" telah gagal untuk menangani perkembangan ini. 

Umno yang menerajui Barisan Nasional (BN) kekurangan dalam tindakan serius terhadap seseorang yang taksub kaum dan agama dan serangan fanatik 'ke atas rakyat Malaysia yang cintakan keamanan adalah menjadikan Malaysia sebuah dikutuk antarabangsa, pelabur tidak dengan itu menakutkan. 

Mengapa BN membenarkan golongan taksub dan fanatik itu berkeliaran bebas tanpa rasa takut atau pilih kasih? - sumber

3 comments:

  1. ISMA ini apa kebende ?

    Gaji bebudak ini sapa bayar ?

    Tak masok jadi calon tapi boleh melalak jauh lagi kuat tanpa penat dari kung...kung...kung...

    Berapa ramai orang melayu ahli isma ini ?

    Jangan buat habis beras aja cukup !!!

    ReplyDelete
  2. Biasanya kalau orang nama zaik, zahik, rashid selalu bermasaalah

    ReplyDelete
  3. Boleh tak kalau tubuh PGO ( bukan NGO ye ) yg bermaksud pro government organization. Sebabnya NGO dah ada, pendakwah bebas ada, pendakwah x bebas pun ada dan berbagai mcm badan bebas.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa