Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, July 9, 2014

Update: Perempuan Ni Macam Nakkan Populariti Jer? - Gambar

Namakan saya, kata wanita NZ
Wanita 21 tahun yang menuduh diplomat Malaysia Muhammad Rizalman Ismail menyerangnya di rumahnya di Wellington, New Zealand bersedia namanya didedahkan kepada umum.
Inikah waniata itu? - gambar dari blog Addin

Wanita yang mendakwa seorang pegawai Malaysia melakukan serangan seksual terhadapnya hari ini membuat keputusan mendedahkan dirinya kepada umum bagi membincangkan penyelewengan dalam cara New Zealand menangani kes tersebut dan melayan mangsa seksual.

Tania Billingsley, 21, dengan sukarela 'mengangkat' segala halangan ke atas namanya supaya boleh berkongsi fikirannya dengan media berkenaan aduan terhadap bekas kakitangan pembantu pertahanan di Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Wellington, Pegawai Waran II Muhammad Rizalman Ismail.
Menurut laporan, Rizalman, 38, ditahan pada 9 Mei lepas dan didakwa di mahkamah pada keesokan harinya kerana melakukan pecah rumah dan serangan seksual dengan niat untuk merogol.
"Ia berlaku kepada saya dan sepanjang proses ini, terutamanya apabila ia diketahui ramai sekarang, suara saya masih belum didengari. Dan sudah tentu saya ada banyak perkara untuk diperkatakan. Saya bukan hanya seorang pemerhati.”
Dia bagaimanapun pulang ke Malaysia pada 22 Mei menggunakan imuniti diplomat.
Kementerian Pertahanan menubuhkan lembaga siasatan tetapi dalam masa yang sama bersetuju menghantar pegawai tentera itu balik ke New Zealand. Buat masa ini dia sedang menerima rawatan di Hospital Tentera Tuanku Mizan.
Billingsley bercakap kepada media perasaannya apabila mendapat tahu Rizalman dibenarkan pulang ke Malaysia.
"Sudah tentu saya kecewa. Dan saya marah. Kerana, dari awal lagi saya katakan yang saya hendak dia berada di sini dan bertanggungjawab atas apa dilakukannya,” katanya. – 9 Julai, 2014. - TMI

5 comments:

  1. Tania Billingsley

    saya tengok awek ini montok jugak , muka macam sudah ang-ngau dengan rizalman saja.

    cinta melayu lagi real dari mat salleh punyea romeo-juliet ; itu mungkin awek ini kantoi dengan nafsu nya sendiri.

    apa pun rizalman , anak melayu makan belacan memang power walau pun tak pakai baju soljal dia.

    mat salleh new zealand sudah toye tengok mamat melayu pukau awek montok 21thn pulak tu , tak yah pakai toddy apa pun - belacan aja sudah cukup !!!

    ini baru betul NEYMAR MELAYU 'neymar rizalman'....

    kalau saya salah baca , mohon maaf yea...rizalman & tanya.

    kahwin aje ler , banyak pahala masok kan lagi satu felexia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu kita hantar je mamat nie ke Palestine. Mesti pompuan2 yahudi jadi toye tengok kehanseman lelaki melayu ni.Dengan kehebatan cinta melayu yg real pompuan2 yahudi akan desak askar2 mrk supaya letak senjata kerana ketidaktahanan melihat kehanseman melayu nie. Itulah, suruh membaca buku2 ilmiah baca Mangga, borak2 depan 7E, duduk bwh jambatan main guitar pastu merempek. Otak jadi lendir bro.

      Delete

  2. kita tak tahu kisah sebenarnya...


    ReplyDelete
  3. apebende ko komen ni? tak paham langsung aku.. mcm belacan komen

    ReplyDelete
  4. rocky de Langat says: aku pon bangga dgn rizalman; Berjaya buktikan solja Malaysia pandai guna sume senjata & tembak tepat sasaran; ajak je la si Tania tu kawen & masok Islam Rizalman, muka lawa macam tu anak2 ngko esok musti lawa macam Emma Maembong; tapi aku harap ngko ikhlas la nikah dia & ngko betobat nasuha; at least ngko ade bini melayu & bini mat salleh; ok la pwas hati; cukop2 la layan konek ngko tu; bertaubat & kawen ek? aku doakan.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa