Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, July 4, 2014

Tengku Adnan Tersilap Tutup Atau Hatinya Yang Allah Tutup?

Tutup Rumah Urut, Rumah Ayam...Bukan 'Soup Kitchen'
Diterbitkan: Khamis, 3 Julai 2014 9:04 PM
Oleh: MICHELLE TAM
PETALING JAYA: Pengguna laman sosial rata-ratanya kurang senang dengan langkah menghentikan program amal Soup Kitchen di kawasan Bukit Bintang.

Kejam dan tidak berperikemanusiaan, demikian mereka memberi pandangan terhadap cadangan untuk menyekat pemberian makanan percuma kepada golongan gelandangan.

Reaksi sebegini muncul selepas Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata program amal Soup Kitchen tidak lagi dibenarkan beroperasi dalam lingkungan 2 km daripada pusat bandar.

Pengguna di Facebook mencela pengumuman itu, dengan beratus-ratus orang memberi pujian kepada Fendi Ahmad, yang menggesa pihak berkuasa untuk memberi tumpuan kepada usaha membasmi, bukannya membendung aktiviti amal.

"Anda patut menutup semua pub/rumah urut/rumah ayam (sarang pelacuran). Bukan Soup Kitchen la ..." tulis Fendi.

Seorang lagi pengguna pula menyuarakan persoalannya dengan berani dengan menulis: "Siapakah anda untuk menghalang saya daripada memberi makan kepada saudara saya?"

Kenyataan Tengku Adnan bahawa Soup Kitchen menggalakkan aktiviti gelandangan dan pengangguran juga telah ditolak oleh Lavinia Lo.

"Mereka di situ untuk memberi makanan kepada orang-orang yang malang. Hanya beberapa orang sahaja yang akan mengambil kesempatan terhadap kebaikan mereka.

Mengenai dakwaan bahawa Soup Kitchen menyebabkan sampah-sarap, Alvin Kanniah menggesa supaya pembuat keputusan dasar membuat keputusan berdasarkan penemuan fakta: "Bagaimana begitu mudah mengaitkan 'masalah berkaitan sampah di bandar' dengan mereka yang tiada tempat tinggal dan menganggur! Saya pasti anda mempunyai data untuk menyokong perkara ini?"

4 comments:

  1. nan celup patut dicelup sekali lagi tengku nya ! ABU !

    ReplyDelete
  2. bak kata pepatah... nak tutup pekung didada... fAHAM2 LAH

    ReplyDelete
  3. Hehehehe.adnan hardrock nasyid...
    Nak wat la tuhhh...
    Boley mabok2 sambil nasyid.baru klasss...
    2+1.mabok berpahala mengikut kitab umnowi..

    ReplyDelete
  4. whoah this weblog is magnificent i really like reading your articles.
    Keep up the great work! You know, a lot of people
    are hunting around for this info, you could help them greatly.


    Visit my weblog: webpage []

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa