Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, August 8, 2014

Gaza: Rupanya Bangkai Dua Ekor Ni Belum Jumpa Lagi!

Israeli PM seeks Red Cross help to recover 2 soldiers killed in Gaza
07 August 2014 20:59 (Last updated 07 August 2014 21:01)
 Oron Shaul
2nd Lt.Hadar Goldin

Netanyahu met ICRC President Peter Maurer on Thursday and asked him to assist in recovering the bodies of Staff Sergeant Oron Shaul and 2nd Lt.Hadar Goldin.


JERUSALEM 
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu has asked the International Committee of the Red Cross (ICRC) to help retrieve the bodies of two soldiers killed in the Gaza Strip.
Netanyahu met ICRC President Peter Maurer on Thursday and asked him to assist in recovering the bodies of Staff Sergeant Oron Shaul and 2nd Lt.Hadar Goldin.
The two soldiers had been killed in battles with Palestinian resistance fighters in the Gaza Strip, which reeled under a month of Israeli attacks since July 7.
At least 1886 Palestinians have been killed and nearly 9800 others injured in the Israeli offensive, according to the Palestinian Health Ministry.
Israel has also confirmed that 64 soldiers had been killed in battles with Palestinian fighters in the Gaza Strip and three civilians by rocket fire.
Palestinian factions and Israel are currently holding indirect talks in Cairo with the aim of striking a long-term ceasefire in the Gaza Strip.
By Abdel-Raouf Arnaout

Kalau nak tengok senarai binatang yang mampos ada di sini

3 comments:

  1. Salam pagi jumaat....

    Dari mana perkataan bangkai itu sya x pasti

    Tapi dari segi adat tatatertib dlm Islam kita tidak seharus nya menggunakan bahasa itu pada manusia hamba Allah ciptaan nya.

    Pada awl nya mereka x bersalah tapi suasana sekeliling yg mempengaruhi mereka begitu atau mereka terpaksa..menjadi setru kita.

    jadi elok kita gunakan perkataan lain yg lebih berhemah agar kita tidak termasuk org yang di laknat olh Allah s.w.t (maafkan saya)

    Jgn maree

    ReplyDelete
  2. Kecoh nak cari bangkai askar2 keparat diorg, Rakyat Palestin yg terkorban beribu2 smpi hancur pun tak kisah pulak.

    ReplyDelete
  3. W'salam Putra IJ80

    Pada pandangan sdr. mungkin kasar. Hakikatnya makhluk ciptaan Allah adalah sama tetapi yang membezakan kita makhluk yang bernama manusia dan binatang adalah akal dan akhlak. Jadi sekiranya manusia itu akal dan akhlaknya setaraf haiwan, apakah bezanya di antara haiwan dan manusia?

    Kalau haiwan mati dinamakan bangkai jadi kalau manusia yang setaraf dengan haiwan mati, salahkah jika dipanggil bangkai?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa