Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, August 9, 2014

Sahlah Inilah Dia Dajjal Bermata Satu Itu!

Mereka hanya nampak puak Islam saja yang jahat dan dilabelkan pengganas
Bagaimana dengan puak Zionis Yahudi yang menyembelih rakyat Palestin?

Mereka membantu menyelamatkan puak Kristian Yazidi di Iraq dan tangan mereka juga yang membantu penyembelihan beramai-ramai rakyat Palestin oleh negara haram Yahudi di Gaza!

Merekalah membekalkan senjata dan segala macam teknologi canggih untuk digunakan Yahudi dan Kristina membantai Umat Islam di seantero dunia

Jadi kita masyarakat Islam termakan dengan alasan bodoh mereka dan menghalalkan semuanya.......

Amerika Syarikat mula serangan di Iraq Agensi 
Kemas kini:Ogos 08, 2014 (Diterbitkan pada: Ogos 08, 2014 22:46 MYT)

Amerika Syarikat mula serangan di Iraq
Serangan udara Amerika Syarikat di Iraq. - Foto AFP/Tentera Laut AS/Joshua Card
WASHINGTON: Amerika Syarikat telah mulakan pengeboman udara ke atas sasaran militan Islam di Irbil,  berdekatan bandar Kurdish.

Ia menandakan serangan udara pertama AS ke atas Iraq semenjak ia menarik balik tentera daratnya dari negara bergolak itu pada 2011.

Barack Obama pada Khamis memberikan kebenaran untuk melancarkan serangan udara ke atas Iraq.

Berikutan itu, dua jet FA-18 menjatuhkan bom berpandukan laser seberat 227 kg ke atas sasarannya, iaitu Pergerakan Negara Islam Iraq dan Levant (ISIS).

AS mendakwa ISIS melakukan serangan ke atas tentera Kurdish bernama ‘pershmega’ yang cuba mempertahankan Irbil dan mengancam warga AS di bandar tersebut.

"Seperti mana yang telah dijelaskan presiden, tentera AS akan meneruskan serangan tindak balas ke atas ISIS apabila mereka mengancam kakitangan dan kemudahan kami," menurut jurucakap Pentagon John Kirby.

Tindak balas AS ke atas ISIS berikutan serangan puak pelampau Islam itu ke atasgolongan minoriti Yazidi yang dikepung di Gunung Sinjardan juga ancaman ke atas Irbil dan Baghdad, di mana terletaknya "penasihat tentera" US.

Jet perang AS, difahamkan, sudah lama beroperasi di kawasan Kurdish dan Pentagon khuatiri kehadiran ISIS di Irbil akan menjadi ancaman.

Obama, dalam ucapannya pada Khamis, menyatakan AS bertindak untuk mengelakkan pembunuhan beramai-ramai atau genosid oleh ISIS terhadap golongan minoriti.

"Awal minggu ini, seluruh Iraq bersedih menuntut perhatian dunia, tidak ada satu bantuan pun yang datang. Hari ini Amerika datang untuk membantu," kata Obama dalam ucapannya.

"Apabila kita berhadapan dengan situasi yang begitu ramai rakyat  tidak bersalah terlibat, apabila kita diminta untuk membantu oleh kerajaan Iraq sendiri serta apabila kita mampu untuk membantu, maka saya percaya bahawa Amerika Syarikat tidak boleh menutup mata.”

Obama turut memberitahu bahawa beliau tidak akan mengerahkan semula pasukan tentera darat ke Iraq.

"Sebagai Ketua Komander, saya tidak akan membenarkan Amerika terlibat dalam memerangi satu lagi perang di Iraq.

"Walaupun kita menyokong Iraq kerana sanggup menentang pengganas, tentera Amerika tidak akan  kembali berperang di sana,” katanya lagi.

Bantuan kemanusiaan seperti bekalan makanan dan air sudah mula diturunkan dari udara kepada penduduk Iraq yang melarikan diri dari serangan puak pelampau Islam itu. - sumber

1 comment:

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa