Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, November 22, 2014

Asal Melayu 60,000 Tahun Dahulu: Tan Lai Soon Ko Tengok Video Ni

Tan Lai Soon dari Gerakan, ko tengo dan dengar video ni - Melayu di sini sejak 60,000 Tahun Dahulu

Cerita cina buta sejarah dari Gerakan tu kat link: Perwakilan Gerakan: Melayu pun pendatang

5 comments:

  1. Kalau Melayu benar2 asal 60,000 tahun dulu sampai lah ni tak ada tamadun macam China , maka sah lah Melayu bangsa Bahalol.

    Benggap sampai mudah sangat di kencing oleh orang orang toye yang muka nya pun nampak toye.

    ReplyDelete
  2. Mustahil (bukan 4tahil ye), melayu di semenanjung telah wujud lebih awal dari orang cina di selatan China. Sehingga ini melayu mana tahu buat jarum, kecuali jarum fitnah melayu Umno dan melayu faqeh pil kuda tu.

    ReplyDelete
  3. Kalau setakat kajian merapu aku sebagai oghe klate pun toksir terimo boh.

    Tapi ini adalah kajian DNA. Bukti DNA ni adalah bukti yang kukuh dan konkrit. Kalau bukti DNA ni tak boleh guna pakai, buat apa prosedur mahkamah kena guna DNa dalam kes rogol,homisid, hak penjagaan, etc???

    Jadi, bila nak kaji usia Melayu yang sentuh beribu tahun dulu, tolong buang sempadan negeri dan sempadan negara macam peta dunia dalam kepala kita tu.

    Soal Melayu Kelantan yang dipilih sebagai sub-etnik paling tua ni adalah kerana orang kawasan Kelantan kalau ikut sempadan geografi ni paling jarang berkahwin campur. Mungkin dulu Kelantan pakai nama lain.

    Tamadun Melayu tetap ada. Tamadun Melayu mengalami transformasi mengikut anutan agama untuk menyesuaikan dengan amalan agama.

    Ruins-ruins milik kerajaan Melayu lama bertaburan di asia tenggara. Catatan pedagang2 purba cari parsi india cina arab bertimbuna. Yang pasti remnants bangsa Melayu(bukan suku tau) telah banyak diruntuhkan oleh penjajah di semenanjung, indonesia dan borneo serta indochina.

    ReplyDelete
  4. Hi, constantly i used to check webpage posts here early in the morning, since i like to gain knowledge plenty of fish dating site of free dating more and more.

    ReplyDelete
  5. This is my first time go to see at here and i am actually impressed to
    read everthing at one place.

    my web page: plenty of fish dating site Of Free dating

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa