Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, November 23, 2014

Siri Membela Tuang Presideng.......

Aku malah nok komeng!

AGENDA MENJATUHKAN PRESIDEN SARAT DI MEDIA, TETAPI MASIH NAFIKAN?
Oleh : Akmal Sani

1. Entah mengapa ada pula orang di sekeliling kita yang melompat kepanasan apabila PJ PAS Perak mengeluarkan kenyataan peringatan bagi mana mana individu atau kumpulan yang ingin menjatuhkan Presiden PAS. Hairan juga.

2. Sambil kepanasan, ada juga yang mengatakan PJ PAS Perak sengaja menimbulkan polemik, atau tuduhan tanpa asas. Mungkin juga mereka jarang membaca akhbar dan tidak melayari internet kerana terlalu sibuk berpoligam. Atau gelabah kerana strategi licik mereka dikesan.

3. Di sini saya ingin membantu mereka untuk membuka mata melihat agenda agenda menjatuhkan Presiden TGHH yang mereka anggap sebagai polemik dan tuduhan tanpa asas;

a) Sarat di dada akhbar hari ini tentang kehadiran TGHH di dalam mesyuarat Pakatan, walhal LGE yang lebih kerap tidak hadir, tidak pula masuk akhbar. Adakah kamu terlupa membaca akhbar?

b) PKR mengheret TGHH ke mahkamah dengan isu yang seperti tin kosong. Kemudian dijaja ke sana ke mari mengatakan TGHH membuat tuduhan tanpa usul periksa. Adakah kamu tak sedar isu ini sedang berlangsung?

c) PasMa ke sana ke mari membuka ruang seluas luasnya kepada mana mana orang untuk menghina TGHH dengan alasan kebebasan bersuara. Kamu tak layari internet kah?

d) Isu MB Selangor, sana sini manusia menunding jari kepada TGHH menuduhnya sebagai pengkhianat walhal beliau berpegang dengan keputusan mesyuarat. Apakah kamu membuta tentang isu ini?

e) Jatuhnya kedah ke tangan BN juga dikaitkan dgn presiden. Padahal ini semua angkara presiden PasMa

f) kononnya agenda khayalan 16 September juga berpunca dpd presiden.

g) UG dikaitkan dgn presiden terus ditendang walaupun penjelasan telah diberi

4. Rasanya cukup sekadar ini untuk membantu mereka yang masih belum sedar penganiyaan terhadap Presiden PAS, atau sengaja buat buat tak tahu? Atau kamu tidak anggap apa yang disenaraikan di atas sebagai satu penganiyaan dan agenda menjatuhkan Presiden?

* Penulis adalah Exco Pemuda PAS Perak

- sumber

7 comments:

  1. bo la jadi penjilat hadi awe nyo
    hadi awe nilah yang akan menghancurkan pas wahai penjilat semua...

    ReplyDelete
  2. memang patutnya hadi barua/msu ug dinyahkan dari pas

    ReplyDelete
  3. kebodohan pendokong hadi mengenai isu ponteng. tak hadir bukan pokok utama. yg menjadi isu ialah hadi veto keputusan yg dicapai dlm mesyuarat pr yg telah dipersetujui oleh wakil dari pas.

    kalau wakil dari pas tak ada kuasa buat keputusan, buat apa dtg mesyuarat? sepatutnya pas hantar org yg ada kuasa buat keputusan!!!

    pkr tak ada pun dakwa hadi. yg dakwa hadi ialah ahli pkr yg difitnah oleh hadi. dlm ceramah bukan main celupar mulut tuduh org. bila dimahkamah berkopiah dan tipu tak nak mengaku dia fitnah.

    kalau menurut sunah hadi, pendokong hadi memang barua.

    ReplyDelete
  4. A'kum semua

    Itulah sebabnya saya kata malas nak komen kerana terserlah bodohnya. Lain benda yang menjadi isu lain perkara yang diulasnya.

    Nak kata tak faham amatlah mustahi kerana untuk memahami isu sebanar amatlah mudah. Budah darjah tiga pun saya rasa boleh faham!

    ReplyDelete
  5. Abe

    Ambo skip N3 ini sebab jelas bodoh sombong tahap tertinggi. Jika komen ia membuat mamat ni nampak seorang som3body. Mamat ni is nobody and is very insignificant.

    ReplyDelete
  6. Sudah brp kali buat FITNAH???

    APA kah itu FITNAH????
    -AUTA/tipu/klentong
    -SAMAR/keliru/berGELAP2
    -REKA/ada2 kan cerita PALSU
    -DOLAK dalik/berBELIT2/u-turn
    -KHIANAT/sembunyi2/berRahsia
    -TUDUHAN2/tiada BUKTI/tiada SAKSI
    -LANGGAR janji/persetujuan/ATURAN

    Sudah brp bnyk kali onar/FITNAH!!!?
    -pilkuda
    -kominis
    -Lenin/karlmark
    -kena BELI
    -broka BARUA
    -sokong siGAGAP-u-turn/BELIT
    -andai2an PALSU kpd Wan Azizah

    Hadi tuduh Wan Azizah TAK layak jd MB, sedangkan dibwh Wan Azizah PKR ada lebih 30 krusi PARLIMEN sdangkan Hadi cumer ada sekitar 20 krusi shj!
    -PKR baru brp tahun?
    -PAS dah lebih 60 tahun??
    SAPE yg lebih CEMERLANG??????

    Hadi terBUKTI GAGAL GAGAL diTrgganu
    Hadi dgn UG terBUKTI GAGAL diKedah!
    Hadi GAGAL GAGAL!!
    GAGAL!!!

    Inilah akibat FITNAH
    Akibat FITNAH hadi jd bodoh seBODOH2nya!!!!?

    Allah jd kan hadi bodoh seBODOH2nya seolah2 dia TAK boleh FIKIR lg apa yg disebut/keluar dr mulut FITNAH nya ituuu!?

    TETAPI
    TETAPI
    TETAPI..

    NOTA:
    Kelaziman manusia BOBROK mnjd jahat yg berGELUMANG dgn FITNAH adalah krn UMPAN, UMPAN, UMPAN "bangkai" yg dipanggil RASUAH!!!!!?

    RASUAH
    RASUAH..
    RASUAH.. adalah jln "GELAP"/sembunyi2 songlap hazanah/KERINGAT milik NEGARA @ ummah!!!?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa