Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, November 22, 2014

Pekida Bertempur: Berita Yang Diolah Cara Bahayakan Perpaduan!

Tak silap saya cerita sudah lama
Tapi...........
Saya rasa tidak patut cerita ini diolah dengan cara ini
Boleh sesiapa sahkan kejadian ini?

Dua Kumpulan PEKIDA Parah Bertempur Akibat Syarikat Gores dan Menang Milik Cina
Dua Kumpulan PEKIDA Parah Bertempur Akibat Syarikat Gores dan Menang Milik Cina | Melalui perkongsian gambar-gambar di laman Facebook Daily Traffic Report, melaporkan kejadian pergaduhan di antara dua kumpulan Melayu (Pekida) pada 8 September 2014 lebih kurang 5 petang di Tingkat 1, World One SP Enterprise, Legenda Heights di Sg Petani, Kedah. Punca pergaduhan angkara Penipuan Syarikat Peraduan Gores dan Menang didakwa dimiliki oleh seorang lelaki Cina.
Kumpulan lelaki Melayu yg diketuai oleh mangsa Zulkarnain b. Ibrahim bertindak sbg pelindung kpd Syarikat Gores & Menang telah datang ke alamat diatas selepas dihubungi oleh lelaki Cina. Pada masa itu sekumpulan lelaki Melayu lebih kurang 10 orang yang diketuai oleh Kasturi b. Abd Majid datang mendakwa seorang kawannya ditipu oleh syarikat tersebut.

Semasa perbincangan tiba2 pergaduhan berlaku & 2 lelaki Melayu serta seorang lelaki Cina telah ditetak oleh kumpulan lelaki Melayu. Mangsa (2)(L)(M) dihantar ke HSAH & (1)(L)(C) dihantar ke Hsptl Pantai terima rawatan di zon merah. (2)(L)(M) Kecederaan kesan tikaman/hirisan dibhg dada & (1)(L)(C) cedera dibhg kepala. Semua mangsa ditahan diwad utk pemeriksaan lanjut. Saspek nama Kasturi Abd Majid & kumpulan sedang dikesan untuk 
 
Mangsa dari Kumpulan Pekida Jitra yang menyerang Pekida dari Gurun. Motif kejadian adalah penipuan syarikat Gores & Menang. Kumpulan Pekida dari Jitra bersekongkol dengan lelaki Cina menjalankan perniagaan Gores & Menang di Sg Petani. Manakala group Pekida Gurun mewakili mangsa seorg lelaki Melayu yang ditipu oleh syarikat tersebut datang utk menuntut kembali wang yang ditipu - sumber

4 comments:

  1. satu kumpulan melindungi "tauke judi", yang satu lagi kumpulan melindungi "kaki judi". Apa falsafah Pekida ni?

    ReplyDelete
  2. Mana Pekida ada falsafah, falsampah adalah!!!

    ReplyDelete
  3. Hey there! Someone in my Myspace group shared this plenty of fish dating site of free dating with us so I came to give it a look.
    I'm definitely loving the information. I'm book-marking and
    will be tweeting this to my followers! Exceptional blog and terrific design.

    ReplyDelete
  4. I really like your blog.. very nice colors & theme.
    Did you make this website yourself or did you hire someone
    to do it for you? Plz respond as I'm looking to create my own blog
    and would like to find out where u got this from.
    thanks

    My site :: plenty of fish dating site of free dating

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa