Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, March 2, 2015

Apa perlunya kenyataan ini dikeluarkan?

Untuk dipercayai oleh rakyat?

UMNO hormati proses pengampunan Anwar
 | March 1, 2015
Bagi saya tiada yang mustahil untuk kita tumbangkan mereka di Permatang Pauh.
DATUK SERI SHAFIE APDALTASEK GELUGOR: Barisan Nasional (BN) menerima keputusan pengampunan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan menghormati proses yang dilakukan oleh Yang di-Pertuan Agong.
Sehubungan itu, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata, kemungkinan berlaku pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Permatang Pauh tidak boleh ditolak.
“Sekiranya berlaku (PRK Permatang Pauh), kita pasti akan letak calon sesuai yang diterima pengundi di sana,” katanya.
Beliau menambah, “Ada persepsi yang menyatakan kerusi berkenaan kubu kuat pakatan pembangkang, tapi bagi saya tiada yang mustahil untuk kita tumbangkan mereka di sana tetapi mesti mempunyai gerak kerja yang berkesan.”
Menurut Mohd Shafie, selepas mengharungi pelbagai cabaran pentadbiran, UMNO dan BN telah membuktikan rekod cemerlang dalam membawa hala tuju negara ke arah lebih baik.
Beliau berkata, transformasi yang dilaksanakan menerusi pentadbiran Kerajaan Persekutuan yang diterajui BN membuktikan perikatan berkenaan terus relevan dalam membela nasib orang Melayu dan agama Islam serta tidak meminggirkan kaum lain.
“Bermula sebagai negara ‘miskin’ lebih 50 tahun lalu dan hanya bergantung
kepada eksport bijih timah, Malaysia hari ini muncul sebagai negara membangun paling maju di dunia.
“Negara juga pernah menjadi negara miskin serta diuji dengan krisis ekonominnamun kita tidak rebah dan terus bersemangat melangkah ke hadapan,” katanya, lapor Bernama.
Beliau berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat yang ang turut hadir, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman; Setiausaha Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir
dan Anggota Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shabudin Yahaya.

2 comments:

  1. Lahanat nak tunjuk baik jugak...

    Boleh ke Biawak duduk rumah macam Cicak ???
    Itu lah gaya cerita nya.

    ReplyDelete
  2. Woi Shafie, apasal Zahida Rafik boleh kalah saman di mahkamah? Cer cerita sikit....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa