Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 13, 2016

Akhirnya tertangkap juga!

‘Datuk’ disyaki perancang kes bunuh aktivis PKR ditahan

  | December 13, 2016
Dia ditahan pihak berkuasa China di Fujian semalam dan diusir keluar ke Malaysia
KUALA LUMPUR: Seorang Datuk yang disyaki perancang utama pembunuhan aktivis tanah adat Bill Anak Kayong ditahan polis di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) hari ini.
Menurut polis, Datuk Stephen Lee Chee Kiang ditahan Kementerian Keselamatan Awam Republik Rakyat China di Fujian semalam dan diusir keluar ke Malaysia.
Stephen diiring pulang ke Malaysia oleh satu pasukan khas yang diketuai oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Sarawak SAC Datuk Dev Kumar.
“Syabas JSJ Sarawak berjaya kesan dan tangkap perancang utama pembunuhan Bill Kayong di KLIA sebentar tadi,” kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar di Twitter malam tadi.
Media melaporkan ahli perniagaan itu melarikan diri ke luar negara dan diburu Interpol selepas meninggalkan Malaysia beberapa hari selepas pembunuhan.
Bill, 43, ditembak mati pada 21 Jun lepas ketika berada dalam kenderaan pikap di persimpangan lampu isyarat di Jalan Kuala Baram dekat Lutong, Miri.
Beliau merupakan Setiausaha PKR Cabang Miri.
“Sabjek akan diiring ke Miri pada 14 Disember 2016 dan dituduh dengan segera untuk kes pembunuhan Bill Anak Kayong,” kata Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk Mazlan Mansor.
Julai lalu, Mohamad Fitri Pauzi, 29 didakwa di Mahkamah Majistret Miri mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh Bill.
Seorang lagi tertuduh, Lie Chang Loon, 37 didakwa bersubahat dengan Fitri mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 302 kanun sama

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa