Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, June 3, 2013

Yang Bisu Tiba-Tiba Bersuara?

Dah tersedar dari mimpi agaknya?

MIC, MCA gesa siasat kes kematian dalam tahanan
KUALA LUMPUR, 3 Jun ― MIC dan MCA hari ini meminta kerajaan memandang serius isu kematian tahanan dalam lokap polis serta menyarankan pengwujudan mekanisme yang sewajarnya untuk memelihara hak asasi setiap tahanan.
Presiden MIC Datuk Seri G.Palanivel berkata tahanan juga tidak seharusnya dikurung di balai polis tempatan dan perlu segera dipindahkan ke Ibu Pejabat Polis Negeri masing-masing, manakala peguam perlu dilantik untuk menjaga dan melawat tahanan di lokap.
“Tahanan perlu dilayan dengan adil dan bentuk hukuman yang akan dijatuhkan terhadap pesalah perlu ditentukan oleh pihak mahkamah dan bukannya polis,” kata Palanivel dalam satu kenyataan, hari ini.
Palanivel membuat kenyataan itu ekoran tiga kematian dalam lokap dalam tempoh 11 hari baru-baru ini, kesemuanya keturunan India.
Sementara itu, Pengerusi Biro Pendidikan Pemuda MCA, Chong Sin Woon menggesa pihak berkuasa berkaitan supaya mendedahkan hasil siasatan kepada orang awam.
“Setelah tiga kematian dalam tempoh kurang daripada dua minggu boleh memudaratkan kredibiliti pasukan polis dan oleh itu kita tidak mampu membiarkan kes-kes ini tergantung begitu sahaja,” katanya dalam kenyataan. ― Bernama

1 comment:

  1. You made some good points there. I looked on the net for additional information about the issue and found most individuals will go along with
    your views on this website.

    Also visit my web page :: video reviews

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa