Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, July 8, 2014

Sekali Sekala Samy Vellu Buka Mulut....Bernas Juga!

Hanya yang bangang saja yang termakan hasutan
Hanya yang bodoh saja yang mengiyakan kata-kata tanpa bukti yang konkrit

Tiada lagi rusuhan kaum kerana rakyat Malaysia lebih beradab, bersatu, kata Samy Vellu 
MI - Published: 8 July 2014
Bekas Presiden MIC Datuk Seri S. Samy Vellu (gambar) berkata beliau tidak fikir bahawa rusuhan kaum boleh berulang di negara ini kerana rakyat Malaysia lebih bertamadun, bersatu padu dan hidup aman.
"Secara jujur, saya memberitahu anda perkara seperti itu tidak akan berlaku lagi kerana hari ini rakyat Malaysia begitu bersatu dan kita bekerja bersama-sama dan makan bersama-sama. Saya tidak fikir di negara ini, anda boleh bercakap mengenai kaum lagi.
"Rakyat Malaysia lebih bertamadun sekarang...dan tidak ada kaum di negara ini tetapi satu, bangsa Malaysia. Apabila saya mati, saya tidak akan mati sebagai orang India tetapi saya akan mati sebagai rakyat Malaysia," kata beliau dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini.
Samy Vellu yang juga Duta Khas Bagi Infrastruktur ke India dan Asia Selatan berkata, rakyat Malaysia harus menganggap rusuhan kaum yang pernah berlaku pada masa lalu sebagai mimpi dan melupakannya.
Dalam pada itu, Samy Vellu berkata, Persidangan Antarabangsa Pengajian Tamil kali ke-9 akan diadakan hujung Januari tahun depan di Universiti Malaya dan dijangka dirasmikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Katanya, persidangan empat hari itu bertujuan menghimpunkan sarjana dan pakar bahasa dan sastera Tamil untuk berkongsi dan bertukar-tukar pendapat dalam memperkasakan bahasa Tamil.
"Persidangan ini dijangka akan memberi impak positif terhadap perkembangan bahasa dan sastera Tamil di Malaysia dan seluruh dunia.
"Ia juga bakal memberi nafas baharu kepada sekolah-sekolah dan pelajar Tamil di negara ini," katanya. –  Bernama, 8 Julai, 2014.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa