Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, December 21, 2014

Ciss.....Nama Pejuang, Tapi Pengecut Sasarkan Kanak-Kanak!

Anak-anak anda tidak boleh larikan diri- Taliban
PUBLISHED: Dec 20, 2014 09:11pm - TRP


PESHAWAR, 20 Disember:

Komander Taliban, yang mengarahkan pembunuhan 132 kanak-kanak di Peshawar minggu ini, telah berkata, “Anak-anak anda tidak boleh melarikan diri.”
Dalam mesej video langsung, Omar Mansoor, seorang bapa berusia 36 tahun kepada tiga anak, berkata ramai kanak-kanak akan menjadi mangsa pada masa akan datang.
Sekolah-sekolah dan universiti-universiti di seluruh Pakistan telah diberi amaran oleh pihak berkuasa untuk meningkatkan keselamatan dan mengambil langkah-langkah pencegahan.
Digelar ‘Nary’, satu kata dalam bahasa Pashto yang bermaksud ‘kurus’, Mansoor mengeluarkan satu video selepas kejadian pembunuhan beramai-ramai di sekolah tentera di Peshawar.
“Jika wanita dan anak-anak kami mati syahid, anak-anak anda juga tidak boleh melarikan diri,” katanya.
“Kami akan menentang kamu dalam apa jua gaya yang anda serang kami dan kami akan membalas dendam terhadap yang tidak berdosa,” katanya.
Mesej ancaman telah mencetuskan ketegangan yang serius di kalangan pihak berkuasa.
Dipercayai serangan yang kejam dilakukan selepas Tentera Pakistan didakwa membunuh orang awam di kawasan pedalaman dekat dengan sempadan Afghanistan

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa