Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, December 21, 2014

Edisi Celaka: Al-Qaradawi Pulak Jadi Sasaran Yahudi!

Interpol keluar waran tangkap Yusuf Al-Qaradawi
mk - 12:55PM - 21 Dec 2014

Polis Antarabangsa (Interpol) mengeluarkan waran tangkap terhadap sarjana Islam terkenal Dr Yusuf Al-Qaradawi selepas dikaitkan dengan kegiatan kumpulan Ikhwanul Muslimin yang diharamkan Mesir.

Menurut laman webnya, notis merah terhadap Yusuf, 88, dikeluarkan selepas dikehendaki pihak berkuasa kehakiman Mesir untuk pendakwaan dan pensabitan hukuman.

Warganegara Mesir dan Qatar itu antaranya dituduh menghasut dan membantu pembunuhan antarabangsa, membantu banduan melepaskan diri daripada penjara, serta aktiviti vendalisme dan kecurian.

Langkah itu dilihat bakal mencetuskan perasaan tidak puas hati besar-besaran di hampir kesemua dunia Islam.

Tokoh Maal Hijrah M'sia

Sementara itu, PAS menjadi pihak pertama di Malaysia membantah secara terbuka langkah Interpol terhadap presiden Kesatuan Ulama Sedunia itu dan mendakwanya sikap pilih bulu dan memihak kepada rejim kudeta Mesir Al-Sisi.
“Atas sifat dendam, kerajaan Mesir inilah yang menuntut Interpol bertindak sedemikian-rupa,” kata ketua penerangannya Datuk Mahfuz Omar (kanan).

Tindakan itu, katanya, akan menyemarakkan lagi perasaan Islamophobia di kalangan bukan Islam dan mendakwa terdapat konspirasi Barat untuk memburukkan Islam.

“Kami juga kesal akan sikap kerajaan Malaysia yang masih berdiam-diri dalam hal ini sedangkan Syeikh Yusuf bukanlah tokoh yang asing di Malaysia ini,” kata Mahfuz.

Malah, katanya, kerajaan Malaysia pernah menganugerahkan beliau sebagai Tokoh Maal Hijrah pada 2009.

“Wisma Putra sewajarnya bersifat proaktif dalam hal ini untuk membela tokoh hebat yang telah menjadi mangsa teraniaya ini,” kata Mahfuz.

“Bukankah kerajaan sendiri sering mendabik-dada mengatakan Malaysia berpengaruh, disegani dan dihormati di peringkat antarabangsa maka tidaklah rugi untuk kita menyatakan pendirian dalam hal ini?”

2 comments:

  1. Apa pulak si Mahfuz ni sibuk2...mana pergi Timbalan Presiden Ulama Sedunia dari Malaysia? Takkan kecut telo takut dekat Interpol? Buatlah statement bela Sheikh Yusuf Qardhawi atau lancar kempen bantahan dan boikot terhadap kerajaan Junta Mesir ni... tanpa permintaan AlSisi yang berketurunan yahudi ni ...tak mungkin interpol pandai2 keluar waran... camanalah pemfitnah pil kuda boleh jadi ttimbalan presiden Ulama dunia?...dalam keadaan genting dihadapi oleh Qardhawi...timbalan boleh senyap dik menikus!....

    ReplyDelete
  2. Nak kenal senang je... Mana2 kerajaan yang setuju atau senyap dgn kes penangkapan Dr. AlQardhawi maka itulah kerajaan yang telah ditakluki yahudi.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa