Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, December 22, 2014

Islam Mana Yang Mereka Anut, Melayu Mana Keturunan Mereka?

'Islam ada hukum, Melayu ada santun'
Apa macam Hakim pencen?
Kalau Cina panggil Melayu dengan 'Melayu Setan' bagaimana?

'PERKASA salah rentap kain rentang Krismas'
4:28PM - 21 Dec 2014 - mk

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi mengkritik tindakan anggota PERKASA yang merentap jatuh kain rentang ucapan Krismas dan tahun baru di hadapan ibu pejabat DAP Perak, pada Jumaat.

"Kita harus menghormati agama lain. Saya berpendapat bahawa jika kita mahu agama kita dihormati, kita juga mesti menghormati orang lain.

"Saya yakin sekiranya ada orang yang melakukan perkara itu kepada kita, kita juga akan marah," kata Zahid, seperti dilaporkan The Star.

J
umaat lalu, PERKASA mengadakan demonstrasi di hadapan pejabat DAP Perak  ekoran kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guang Eng yang berkata orang bukan Islam di Pulau Pinang boleh menggunakan kalimah ‘Allah’.

Dalam demonstrasi itu, NGO Melayu tersebut merentap jatuh kain rentang itu dan cuba menarik lengan ADUN Tebing Tinggi Ong Boon Piow.

Selain dari demonstrasi di Perak, mereka turut membuat bantahan  sama di Pulau Pinang.

Di negeri Pulau Mutiara itu, penunjuk perasaan menggelar Lim sebagai "babi hutan".

6 comments:

  1. Zahid....apa yang Perkasa lakukan ini bukan hanya KATA2 Menghasut...tetapi tindakan merentap kain rentang ucapan krismas utk agama kristian tu dah PERBUATAN menghasut dah.... tak kritik je? Ini dah kira double standard dalam pelaksanaan undang2! Perbuatan Perkasa yang tidak bertamaddun ni mencemarkan imej Islam sebagai agama yang penuh kasih sayang!

    ReplyDelete
  2. Sudah terang dan jelas PERKASA adalah alat proksi UMNO bagi menaikan darah orang melayu yang sukakan haru hara perkauman apa tidaknya setiap kali kejadian seperti ini polis hanya tunggu laporan oleh pehak yang diserang baru akan dibuat siasatan tapi sebaliknya berlaku jika pembangkang buat kacau,oleh kerana kaum lain lebih cerdik dan berakal dari melayu seperti perkasa ini mereka hanya diam dan lihat oleh pemimpin melayu yang suka memberi minyak untuk dinyalakan walhal kuasa ada pada mereka untuk menyejukkan keadaan ,memang benarlah kata mahadey melayu dalam semua parti terutama UMNO sendiri sudah jadi pengemis untuk berkuasa.

    ReplyDelete
  3. Mungkin bangsa bukan melayu dan bukan beragama islam merasa rugi berbuat perkara yg sama seperti perkasa lakukan.

    ReplyDelete
  4. UMNO memang bagang kerana membiarkan PERKASA mempersendakan agama lain dan kaum lain terutamanya Cina. UMNO-BN skan menunggu hasilnya tuaiannya pada PRU ke 14 dengan berkuburnya parti2 gabungan etnik Cina khasnya MCA dan GERAKAN yang dah tinggal nyawa ikan.
    Jadi tinggallah UMNO seorang diri dengan dibantu parti2 dari Sabah dan Sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan dilupakan, di Sabah & Sarawak sana ramai penganut kristian juga.

      Delete
  5. UMNO dan Perkasa sama sama lahanat barua hidup mentedarah duit Cina secara tidak halal.

    Bila darah daging kotor gaya khonzir , perangai pun ikut sama.

    Ini sudah di tulis dalam Quran.

    Rezeki halal itu penting ; ini ysng tiada dalam UMNO dan Perkasa.

    Bahalol saja ; seksa kubor pandai lah nanti.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa