Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, December 28, 2014

Video Yang Menitiskan Air Mata: Juga aku terima melalui WhatsApp dari ahli keluarga pagi ni

Kesan banjir di kampong kerinting, gua musang
28.12.14

2 comments:

  1. Aku juga hampir menitiskan air mata apabila ada org besar kata dia tak balik rumah lagi sejak menjenguk Kelantan selepas balik bercuti di luar negara. Aku sedih kerana ramai mangsa banjir yg tidak akan balik ke rumah mereka lagi sebab rumah mereka telah musnah atau hanyut di landa banjir. Aku juga amat sedih apabila mendapat berita seorang guru dan suaminya pergi utk selama2nya dlm usaha mengambil skrip jwpn spm murid. Alahyarham dan allahyarhamah ini tidak akan balik lagi utk selamanya utk bertemu anak2.

    Di atas bukit, di tingkat tiga bangunan sekolah, di pusat penempatan, sudah hampir seminggu rakyat duduk di situ dan mereka juga belum balik. Mereka juga tidak pasti sama ada mereka dapat balik ke rumah asal mereka atau tidak. Kalau nasib baik, mungkin rumah mereka masih ada. Mungkin juga tinggal tiang atau mungkin juga tiada apa yang masih tertinggal.

    Apalah sangat kalau seorg pembesar tidak balik ke istananya untuk dua tiga hari. Dia tidak akan rugi walau sesen pun.

    ReplyDelete
  2. Nanti jangan undi bebudak bahalol jadi pemimpin ; semua rakyat rugi bila bencana datang.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa