Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, December 18, 2014

Jam Loceng Selamatkan Dawood Ibrahim Dari Dibunuh - (9 Gambar)

(9 GAMBAR ) DAWOOD IBRAHIM TERSELAMAT DIBUNUH KERANA JAM LOCENG TAK BERBUNYI.

Dawood Ibrahim sangat bernasib baik kerana jam penggera beliau gagal berfungsi semalam. Disebabkan hal tersebut beliau telah tertidur dan tidak pergi ke sekolah serta terselamat daripada terperangkap dalam pembunuhan beramai-ramai di sekolah di Pakistan. 

Pelajar yang berusia 15 tahun itu kini adalah satu-satunya pelajar kelas 9 yang masih hidup di Sekolah Awam Tentera di Peshawar selepas pengganas membunuh secara dengan kejam semua rakan sekelas beliau. 

Cerita mengenainya timbul setelah satu tweet muncul yang menyatakan 'tidak ada kelas 9 dalam APS lagi ... Dawood, 15, adalah satu-satunya yang masih hidup'.
Abangnya, Sufyan Ibrahim, mengesahkan adiknya sangat bernasib baik terselamat dalam tragedi itu kepada pemberita The Express Tribune Pakistan. Beliau berkata: 'Ia adalah merupakan takdir. Tiada siapa dari kelasnya terselamat. Setiap satu daripada mereka telah dibunuh. ' 

Ia dipercayai bahawa semua rakan kelasnya mungkin telah dibunuh oleh salah seorang lelaki bersenjata yang telah meletupkan bahan peledak yang dipakai pada jaket bunuh diri. 

Dawood menghabiskan hari semalam dengan menghadiri upacara pengebumian, saudaranya yang juga baru selesai mengadakan majlis perkahwinan malam sebelumnya. 

Sementara itu, beberpa pengakuan yang menakutkan dari mangsa kanak-kanak daripada sekolah Pakistan mengenai pembunuhan beramai-ramai terus muncul - termasuk seorang yang telah disembur dengan 'darah panas dan daging' kawan-kawannya ketika lelaki bersenjata melepaskan tembakan semasa kelas pertolongan cemas dijalankan. 
Ehsan Elahi, 13, memberitahu bagaimana dia terselamat dengan berpura-pura mati selepas ditembak dua kali di lengan seolah-olah 'disembur peluru seperti neraka' militan ke kelasnya, menjadikan bilik ini sebuah kolam darah dan kematian 

Bercakap kepada MailOnline dari katil hospital beliau, pelajar gred lapan itu berkata ketika sedang belajar di kelas pertolongan cemas oleh pengajar tentera di dalam dewan utama apabila dia mendengar bunyi tembakan senjara semakin lama semakin dekat. 

Beliau berkata: 'guru-guru dan tenaga pengajar kami meminta kami untuk bertenang tetapi bunyi peluru mula datang lebih dekat dan lebih dekat. 'Pada minit seterusnya, kaca tingkap dan pintu dewan dihancurkan dengan peluru. 

Beberapa orang mula menendang pintu dewan. ' Beliau berkata keadaan tersebut menyebabkan berlakunya situasi panik di kalangan 100 pelajar di dalam dewan. 

Beliau berkata: 'Semua orang telah cuba mencari tempat untuk bersembunyi tetapi tidak ada mana-mana tempat di dalam dewan. 'Para pelajar menangis dan menangis. 'Terdapat hanya kerusi dan bangku untuk bersembunyi di balik dalam dewan. Saya melompat di belakang bangku dan diletakkan di atas tanah. 
' Beliau berkata penyerang telah berpecah dan mula 'menyembur peluru seperti neraka'. 

Elahi terus: 'Saya melihat pengajar tentera itu yang pertama sekali jatuh ke lantai. Saya melihat ramai kawan-kawan saya terkena peluru di kepala mereka, dada, lengan dan kaki betul-betul di depan saya. 

'Bahagian-bahagian badan mereka dan darah terbang seperti kepingan kecil kapas di dalam bilik kelas. 

'Hangat darah dan daging dari rakan-rakan saya jatuh di pipi dan bahagian-bahagian lain badan saya. Ia adalah dahsyat. 

'Mereka terus melepaskan tembakan peluru untuk sekurang-kurangnya 10 minit dan kemudian berhenti. Ia adalah satu daripada jarak masa satu minit. mereka mula menyembur peluru semula ke arah orang-orang yang menangis kerana kesakitan atau bergerak. 

Saya juga menerima dua peluru pada lengan kanan saya. 'Saya tidak menangis kerana itu bererti kematian': 

Ehsan Elahi terselamat dengan berpura mati selepas ditembak dua kali di lengan apabila militan Taliban menyerbu kelas pertama 
 
 
Kemusnahan: pejabat Pengetua Puan Kazi, di mana pengganas yang meletupkan dirinya
Puan Kazi (kanan) telah disasarkan kerana dia berkahwin dengan seorang kolonel tentera bersara, Kazi Javaid 9 Adalah dipercayai Puan Kazi (kanan) telah disasarkan kerana dia berkahwin dengan seorang kolonel tentera bersara, Kazi Javaid 

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa