Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, January 13, 2015

Akhirnya Ada Suara Juga: Aku rasa boleh setuju dengan pandangan Zamri Hashim ni

Bollywood bawa pluralisme, K-pop bawa Kristianisasi, kata timbalan mufti Perak
Published: 12 January 2015 - TMI
Konsert artis K-pop B1A4 baru-baru ini dikecam apabila beberapa remaja perempuan Islam yang bertudung dipeluk dan dicium di atas pentas ketika persembahan. – Gambar Facebook, 12 Januari, 2015

Budaya hiburan dari Korea Selatan atau K-pop membawa pakej yang merbahaya kepada umat Islam kerana menyebarkan fahaman liberalisme dan Kristianisasi, kata Timbalan Mufti Perak Zamri Hashim.
Beliau berkata, dengan tersebarnya budaya berkenaan tembok keimanan umat Islam sedang ditanggalkan satu demi satu jika tiada tindakan tegas daripada pihak berkuasa.
“Bollywood membawa fahaman pluralisme agama maka K-pop membawa sekali fahaman liberalisme dan Kristianisasi," kata Zamri yang juga ahli Majlis Ulama Isma (Muis) dalam satu kenyataan hari ini.
“Kajian rambang yang dilakukan mendapati hampir 80% daripada artis K-pop beragama Kristian. Selebihnya terdiri daripada golongan atheis, Buddha dan kepercayaan animisme. 
“Kebanjiran filem Korea di stesen TV di Malaysia juga menyumbang kegilaan remaja wanita kepada artis ini,” katanya. 
Zamri berkata, ibu bapa perlu mengawasi anak mereka daripada teruja dengan budaya K-pop.
Katanya, gadis yang terlibat memeluk artis K-pop pada minggu lalu perlu bertaubat dan bertekad untuk tidak mengulanginya.
“Ambillah budaya yang baik daripada orang Korea seperti rajin bekerja, sayangkan identiti diri dan lain-lain. 
“Jangan jadikan perbuatan kalian menjadi fitnah kepada rakan muslimah lain yang bertudung. Sesungguhnya wanita yang bertudung sepatutnya menjaga maruah.
 “Sesungguhnya wanita muslimah itu sudah mulia dengan Islam, mereka tidak memerlukan kepada kerendahan serta kehinaan hawa nafsu,” katanya. 
Konsert artis berkumpulan K-pop yang menggelar diri mereka B1A4 mencuri perhatian pengguna media sosial apabila beberapa gadis Melayu yang bertudung dipeluk dan dicium ketika mereka membuat persembahan.
Video berdurasi lebih 3 minit itu disiarkan di laman Facebook Sukan Star TV semalam yang dirakam ketika satu konsert B1A4 di pentas KL Live di Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur pada malam Sabtu. 
Zamri berkata, insiden minggu lalu membuktikan arus ganas liberalisme yang menjadikan kehendak serta hawa nafsu manusia menjadi fokus utama remaja perempuan Islam berkenaan. 
Katanya, isu yang mencemarkan Islam itu akan berterusan dengan penampilan barisan peguam pejuang hak asasi dibaca pejuang nafsu manusia terus melakukan penentangan. 
“Apa juga agensi yang ditubuhkan untuk menguatkuasakan undang-undang yang menghadkan kehendak individu akan dikritik dengan hebat kerana bagi mereka agensi ini akan menghalang gelombang ini daripada terus berkembang.
“Jakim sudah mengeluarkan satu Garis Panduan Hiburan Dalam Islam sejak 2007 tetapi arus liberalisme ini menganggap garis panduan ini tidak berhak menghadkan kebebasan individu,” katanya. – 12 Januari, 2015.

3 comments:

  1. Kita cuma dpt berkokok.. Pencegahan dah terlambat... Tu contoh dr sorang yg rendah moralnya,,...nyg lain ramai lg dok tunggu... Bawa le lg budaya korea... Korea dgn hyundai dah merata dunia... Malaysia dgn proton cuma merata malaysia... Haramkan tv korea d malaysia... Xkempunan xdpt tgk pun...

    ReplyDelete
  2. Timbalan Mufti ini hanya berani bersuara dgn menyalahkan remaja/belia perempuan itu shj, tanpa ada keberanian syarie langsung membuat teguran kpd pihak yg mempromosi kedatangan artis Korea itu yg dahulu dan kini. Para agamawan wajib berani menentang semua pihak yg mempromosikan unsur kemungkaran, bukannya berpilih-pilih.

    ReplyDelete
  3. Hello timbalan mufti.Bollywood bertapak kat malaysia sudah lama.Ustaz bollywood pun ada juga.Cerita kpop sudah la

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa