Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, January 31, 2015

Alangkah biulnya di mata rakyat bila pemimpin sepasukan bergaduh!

Yang heran tu apakah yang penting sangat pilihanraya PBT ni sehinggakan gaduh bagai nak rak?
Lagi baghal bila dikaitkan pula dengan tragedi 13 Mei '69!

Guan Eng marah batalkan sidang media
 | January 31, 2015
Setiausaha Agung DAP itu diaju soalan berhubung cabaran debat oleh Mustafa Ali.
lim guan eng mustafa aliBUTTERWORTH: Akibat marah atau tidak senang dengan soalan pemberita, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah menamatkan sidang akhbar yang dihadirinya serta-merta.
Insiden itu berpunca daripada tindakan para pemberita mendesaknya memberi respons sebagai Setiausaha Agung DAP terhadap cabaran PAS agar beliau berdebat tentang isu pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT).
Sidang akhbar itu diadakan selepas beliau melancarkan Cafe Sains Pulau Pinang di sini.
Terdahulu pemberita beberapa kali meminta Lim memberi responsnya terhadap cabaran setiausaha agung PAS Datuk Mustafa Ali untuk berdebat tentang isu pilihan raya PBT, tetapi Lim mengulangi kata-kata ‘ada soalan lain tak?’
Apabila pemberita terus bertanya tentang perkara itu, Lim menamatkan sidang akhbar itu dengan ucapan ‘terima kasih’.
Sebelum itu, beliau menyentuh tentang beberapa perkara lain, termasuk kesan pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP).
Mustafa dilaporkan mencabar Lim berdebat tentang isu pilihan raya PBT. Rabu lepas, pemimpin PAS itu menyelar Lim kerana didakwa berkata beliau (Mustafa) bersetuju pilihan raya PBT diadakan, sedangkan beliau tidak berkata demikian.
Sebelum itu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilaporkan berkata, pilihan raya PBT yang diperjuangkan DAP boleh melebarkan lagi jurang ekonomi antara golongan berada dan tidak berada serta boleh mencetuskan pergaduhan kaum seperti Peristiwa 13 Mei 1969.
Pada khamis, Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Loke Siew Fook mengeluarkan kenyataan yang mempersoal sama ada Mustafa cuba membakar jambatan yang menghubungkan PAS dan DAP apabila beliau mencabar Lim untuk berdebat.
Beliau berkata, cabaran Mustafa itu sama seperti melayan DAP sebagai musuh politik dan mendakwa Mustafa tidak pernah bertindak demikian terhadap UMNO yang menjadi musuh politik PAS.
Pada Ogos tahun lepas, Mahkamah Persekutuan memutuskan bahawa Kerajaan Pulau Pinang tidak mempunyai kuasa untuk mengadakan pilihan raya PBT.

10 comments:

  1. Kecut telor la tuuuu....

    ReplyDelete
  2. Kecut telor la tuuuu....

    ReplyDelete
  3. Soalan itu bertaraf sampah mengenai sampah parti yg satu lagi, apa perlunya dilayan.

    ReplyDelete
  4. Guan Eng jenama ekonomi dan kemajuan Cina

    Mustafa jenama gagal bangsa bahalol

    Tidak salah Guan Eng jauh diri dari buang masa hayat nya pada pekara gagal dan bahalol

    Apa pun duit cukai ekonomi janaan Guan Eng yang suap makan minum bebudak bahalol satu negara.

    ReplyDelete
  5. Yang bahalol saja fikir ekonomi boleh jadi teman dlm kubur.....

    ReplyDelete
  6. Lim Guan Eng memang kecut telor dgn Cik Pa.....cakap belakang berani nak berdepan dgn Cik Pa pun kecut telor...bila berdepan terkencing jugak rasanya cina ni melainkan cina nI pakai pampers baru tak boleh detect dia sedang terkencing.....kahkahkah.

    ReplyDelete
  7. manusia paling bodoh lg bahalol mcm baghal......rezeki dpd tuhan bkn dpd LGE............aku tak pelahap rezeki haram dpd cina, bkn mcm kau yg bodoh lg bahalol.......kalau nak rezeki sila jemput yahudi perintah negara......gerenti negara lg makmur dgn rezeki haram pas tu kau akan makmur dlm neraka.......dasar melayu haprak lg bodoh macai pkr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah manusia yang bijak. Hari-hari beli barang kat kedai cina. Hari-ha4i beli barang yang dikeluarkan ol3h cina. Pergi beli barang kat shopping complexes milek cina. Ha4i-hari naik motorsikal yang diedar ol3h cina.

      Ada juga ye manusia j3nih ni.....xboleh pakai punya worwng!

      Delete
  8. Buat buang masa shj melayan SUA yg tiada kualiti itu, tengoklah siapa yg akan terkial-kial nanti.

    ReplyDelete
  9. Nak cari rezeki tak payah yahudi dan tak memerlukan cina ataupun sesiapa cukup dengan berusaha sendiri.....akal ada, tenaga ada dan yang penting jgn lupakan Allah, selalu berdoa semoga dimurahkan rezeki. Bukan mencaci, membahlolkan dan membodohkan orang. Kalau rasa LGE hebat tolong belikan pampers untuk LGE nanti nak berdepan dengan Cik Pa tak nampak sgt LGE terkencing.....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa