Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, January 23, 2015

Lelaki ni benar-benar jahat dan memang tak layak pun jadikan kawan

Kekal hukuman penjara lelaki rogol isteri kawan
22 Januari 2015

PUTRAJAYA - Seorang pekerja rencam akan meringkuk dan menghabiskan hidupnya dalam penjara sehingga usia tua atas dua tuduhan merogol dan meliwat isteri kawannya.

Azhar Che San, 43, gagal dalam rayuan terakhirnya apabila Mahkamah Rayuan di sini hari ini menolak rayuan untuk mengurangkan hukuman penjara 38 tahun dan 24 kali sebatan yang dijatuhi oleh Mahkamah Tinggi. 

Hakim Datuk Zawawi Mohd Salleh yang mempengerusikan panel tiga anggota berkata walaupun perayu (Azhar) akan dibebaskan dari penjara semasa usia 81 tahun, mahkamah tidak mempunyai kecenderungan untuk mengurangkan hukuman penjara disebabkan fakta kes.

Beliau berkata hukuman penjara 38 tahun dan 24 kali sebatan adalah setimpal dengan jenayah yang telah dilakukannya.

Panel Mahkamah Agung yang turut bersidang iaitu Hakim Ong Lam Kiat dan Datuk P. Nalini mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi menjatuhi hukuman penjara 18 tahun dan lapan sebatan setiap satu bagi dua pertuduhan merogol seorang wanita berumur 46 tahun dan penjara 20 tahun dan lapan sebatan kerana meliwat mangsa.  

Pada 17 Oktober tahun lepas, Mahkamah Tinggi di Taiping, Perak, memerintahkan Azhar menjalani dahulu hukuman penjara 18 tahun bagi pertuduhan pertama dan mula menjalani hukuman bagi pertuduhan kedua dan ketiga selepas selesai menjalani hukuman penjara yang pertama.

Hukuman penjara bagi pertuduhan kedua dan ketiga berjalan serentak.

Azhar mengaku bersalah terhadap ketiga-tiga pertuduhan di Mahkamah Sesyen di Taiping dan dijatuhi hukuman penjara sejumlah 54 tahun bagi ketiga-tiga pertuduhan dan 36 sebatan tetapi Mahkamah Tinggi mengurangkan hukuman kepada 38 tahun dan 24 sebatan.

Mengikut fakta kes, pada 4 Mei, tahun lepas pukul 6 petang, Azhar pergi ke rumah mangsa dan memberitahunya bahawa suami (mangsa) sakit dan mahu membawanya bertemu dengan suaminya.

Sebaliknya, dia membawa mangsa ke sebuah pondok dalam hutan di daerah Larut Matang di Perak sebelum merogol dan meliwatnya.

Fakta kes itu juga menyatakan bahawa mangsa, yang menderita kesakitan, melawan dan cuba melarikan diri ke kawasan bukit tetapi terjatuh. Dia kemudian  berulang kali dipukul, ditendang dan ditolak jatuh dari bukit. Dia kemudian dicekik dan ditarik rambut.

Tertuduh kemudian menarik mangsa kembali ke pondok itu dan menyuruhnya  minum minuman dalam tin yang disyaki alkohol. Dia kemudian merogolnya sekali lagi.

Timbalan Pendakwa Raya Kee Wei Lon memberitahu Mahkamah Rayuan bahawa dengan mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi, ia (Mahkamah Rayuan) dapat menghantar mesej jelas kepada orang ramai bahawa mahkamah tidak akan bertolak ansur dengan mereka yang melakukan jenayah seksual.

Peguam Varpal Singh berhujah bahawa jika hukuman penjara dikekalkan, anak guamnya mungkin tidak berpeluang keluar penjara.  - Bernama

6 comments:

  1. Pada kakak kalau laksana cara hudud lagi bagus. Bagi pengajaran pada yg masih tak sedar lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100%. Orang yang sejenis begini sebelum mati harus di hukum dan memberi pengajaran pada yang lain.
      Bisikan syetan tak bisa di bendung dengan nasihat. Kena ada instrumen yang yang ampuh yang boleh memberi pengajaran.

      Delete
  2. Bagusbtu bagus..tp tidak pengajaran tu belum tentu sampai ke masyarakat..xrase pun perogol2 lain akan baca berita ni

    ReplyDelete
  3. Hanya hukuman Hudud yang membutkan manusia itu serik. Hanya Allah S.W.T yang tahu perangai makhluk ciptaannya.

    ReplyDelete
  4. Orang irang Melayu macam ini sula ngentot free elok saja di potong kontol bagi anjing makan ; di biar badan bawah matahari sampai kiok saja.

    Byk ada melayu tahu nak rogol liwat saja.

    ReplyDelete
  5. Bik....perogol mana ada time nak baca berita. Mereka asyik layan bisikan setan....lagi sadis lagi sensasi sambil layan arak.
    Bila hudud dah laksana...bakal perogol jadi lembek anunya...layan arak selaut pun tak boleh mabok. Klu tegar juga mak bapa dorang rejam dulu sebelum malukan keluarga.
    Lagi satu hudud ni boleh kurangkan rasuah.
    Yea lah jenis lulus kontrak...dapat layanan minum2 ...amoi2 trus dot dot dot.
    Percaya lah bik....otak kita kah...perancangan tuhan...kan...kan.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa