Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, January 23, 2015

Boring,boring, menyampah, menyampah, gaduh atas isu bodoh!

Masalah besar bila ada pemimpin berotak tahap kerbau!
Kalau dah berjuang kerana kaum, berdakap jer dengan UMNO
Nampak gayanya Nuar pun dok acah juga
Betula.....pemimpin Melayu memang tak boleh diharap
Pemimpin Cina pun dua kali lima
India....apa lagi
Nak mogok lapar sampai mampos pun ada......!

DAP: Kenyataan Hadi tak logik
4:36PM - 23 Jan 2015
Setiausaha organisasi DAP Anthony loke berkata, beliau terkejut dengan amaran “tidak logik” PAS bahawa pilihan raka kerajaan tempatan akan membawa kepada rusuhan kaum.

Loke berkata, beliau tidak faham bagaimana Hadi boleh membuat kesimpulan itu kerana usaha DAP untuk mengadakan pilihan raya tempatan tiada kena mengena dengan isu kaum.

"(Isu kaum) adalah perkara terakhir di fikiran kami dalam mengembalikan pilihan raya tempatan,” katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi.

Tujuan utamanya adalah untuk membolehkan masyarakat mendapat lebih banyak peluang untuk menyatakan pendapat dalam kerajaan tempatan dan untuk mempromosi kebertanggungjawaban kepada pembayar cukai.

“Saya satu masalah utama yang dihadapi oleh kerajaan tempatan adalah mutu perkhidmatan yang rendah, seperti kutipan sampah, perancangan bandar dan kesihatan umum.

"Ini semua merupakan isu agak umum yang dihadapi oleh semua rakyat Malaysia, tidak mengira kaum,” katanya.

6 comments:

  1. PAS sudah kena beli dengan UMNO. Cepatlah sikit PAS keluar PR, lepas tu join BN. Usah nak berselindung lagi.

    ReplyDelete
  2. Apabila umat umat manusia menjadi kan Keldai sebagai Khalifah kepada Kabilah unta unta , maka benggap jadi lah mrreka mereka yang berfikir bagai Kuda...


    Munafik dan Pil Kuda mana boleh meminpin. Bahalol saja... Muka pun dah tunjuk bahalol.

    ReplyDelete
  3. Abe

    Apa yang ditunjukkan oleh Mustafa Ali dan Haji Hadi adalah politik basi. Saya kata begitu kerana DAP sudah tak ade peluang untuk membuat local council election kerana Mahkamah tertinggi iaitu Mahkamah Persekutuan telah menolak rayuan DAP dalam isu ini. DAP dwh tak boleh buat apa-apa lagi dan terpaksa melupakan impiannya untuk melaksanakan local council election. PAK LEBAI-PAK LEBAI PAS SILA PAHAM BETUL2....dalam isu ini yang nampak banggang ialah Mustafa Ali dan Haji Hadi dok merapu benda yang dah jelas.

    Amat sedih dan memalukan seorang SUA yang dah 40 tahun l3bih berada dslam pucuk pimpinan PAS dan Presiden sebuah parti Islam begitu jahil dengan isu-isu yang hendak diperkatakan....wait!....adakah Mustafa ali sengaja hendak buat khianat kepada Haji Ali supaya nampak bangang?

    Ini sebenarnya satu permainan politik bodoh yang dimainkan oleh kepala-kepala UG yang m3njerat diri sendiri. Kita tahu ia adalah satu cara hendak menimbulkan suasana kacau bilau didalam PR supaya PAS DIT3NDANG KELUAR DARI PR!

    Soal PAS mahu atau tak mahu berada didalam PR bukan keputusan PKR dan DAP. Ia adalah keputusan PAS melalui tahaluf siyasi yang diluluskan oleh MSU dan DUPP...ingat fakta ni. Kalau MSU dan DUPP yang dikuasai oleh puak UG rasa sudah tiba masanya untuk PAS keluar dari PR.....buatlah. Caranya sudah begitu jelas dinyatakan didalam perlembagaan PAS!....Takkan tak reti baca perlembagaan parti s3ndiri kot!

    Kedua, ia mungkin untuk setup stage untuk mempegaruhi akar umbi didalam Muktamar Jun 2015 kerana puak UG merancang untuk membawa usul kepada muktamar untuk membatalkan keputusan Muktamar Ipoh 2008 agar mereka bol3h membawa PAS keluar dari PR. Caranya mereka cuba provoke, dalam kes ini, DAP agar satu perbalahan dimedia dapat dicipta antara DAP dan PAS.Dalam isu ini mereka tersilap pilih isu yang dah basi sehingga menjerat leher mereka sendiri. Saya jangka puak UG akan terus menggunakan pelbagai isu untuk mewujudkan perbalahan dimedia antara DAP dan PAS.

    Jika kita fikir dari sudut lain, kemungkinan Allah hendak memberitahu kepada empunya diri dan kepada semua, watak sebenar 2 individu ini. Tak masuk akal Mustafa Ali begitu cuai dan terlepas pandang keputusan Mahkamah Persekutuan tersebut. Mustafa Ali bukan kelulusan ugama. Dia lulusan UM dibidang lain. Mustahil dia tak tahu....dia seorang yang paling berpegalaman dibidang politik dan pernah menjawat jawatan setiausaha parlimen semasa PAS menyertai BN dulu.

    Saya amat2 berharap Mustafa Ali tidak berniat hendak m3ndajalkan Haji Hadi....Wallahualam.

    ReplyDelete
  4. Cepat la PAS keluar Pakatan. Kami dah naik menyampah dengan pendirian Presiden yang tidak konssisten ni. Kami akan beri sokongan kepada PASMA pulak selepas ini.

    ReplyDelete
  5. Kawe sokong PASMA
    Meluat sgt2 ngan UG ni

    ReplyDelete
  6. Kaedah mengundi untuk memilih Ketua Kampung yg dimulakan di Perak semasa PR menguasai negeri itu dulu, adakah ianya telah mendapat persetujuan pusat? Silalah jawab Mustafa oi....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa