Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, March 2, 2015

'Barua': Hang ada fakta, ada bukti ke?

Jangan pulak sampai orang kata MP Pasir Mas bodoh
Bercakap dan tuduh ikut sedap mulut tanpa bukti!
Atau hanya sekadar ikut sedap mulut macam Presiden?

Hanipa: Siapa agaknya 'barua' PAS itu?
mk - 2:34PM - 2 Mar 2015

Ahli Parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin mempersoalkan siapakah golongan “barua” yang dimaksudkan oleh ahli jawatankuasa PAS Nik Mohamad Abduh Nik Aziz dalam parti itu.

“Tanya (Nik) Abduh-lah, sebab dia yang cakap. Kalau dia kata ada barua dalam PAS, dia kena buktikan.

“Setahu saya tidak ada barua dalam PAS. Saya pun nak tahu (siapa). Kita sama-sama nak tahu,” katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur.
Sebelum ini, Nik Abduh mendakwa terdapat "barua” di kalangan ahli PAS yang lebih taat setia kepada Pakatan Rakyat berbanding kepada parti itu sendiri.

Nik Abduh (kanan) yang juga anggota parlimen Pasir Mas mendakwa, kelompok itu juga cuba memisahkan pemikiran Hadi Awang dengan arwah ayahnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Hanipa hari ini menjelaskan, apa yang berlaku dalam PAS hanya perbezaan pendapat seperti lazimnya dalam mana-mana parti politik.

"Bila berlaku pemilihan ia semakin rancak"

“Muktamar ini macam perlawanan persahabatan, kadang-kadang ada yang main kasar kena juga kad merah. (Ini) normallah dalam parti,” katanya.

Hanipa ketika ditanya sama ada menjadi antara individu yang mahu menggulingkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, menjawab “tidak mahu melayan khabar angin”.

11 comments:

  1. وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَٰذَا حَلَالٌ وَهَٰذَا حَرَامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا يُفْلِحُونَ

    Dan janganlah kamu berdusta dengan sebab apa yang disifatkan oleh lidah kamu: "Ini halal dan ini haram", untuk mengada-adakan sesuatu yang dusta terhadap Allah; sesungguhnya orang-orang yang berdusta terhadap Allah tidak akan berjaya.
    [An-Nahl : 116]

    ReplyDelete
  2. Takyah guling, dia jatuh sendiri... kelapa tualah katakan.... umurpun dah masuk kategori subsidi... bonus kalau kesihatan baik... dan tak laloq.

    ReplyDelete
  3. Anonymous Anonymous said...March 2, 2015 at 5:46 PM

    Kalau pelepah kelapa, ia nya sudah pasti. Bagai mana pula dengan pelepah pisang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adat buah, kalau tak gugur jawabnya buruk ditangkallah nampaknya.

      Delete
  4. Sapo makan cili akan teraso podas nyo.

    ReplyDelete
  5. Tak kan semua pemimpin kena tongkat langit macam kemahuan "Firaun". Bodoh sungguh anak keding Al-Marhum TGNA ini..... Apa salahnya menjatuhkan pemimpin, malah dalam UMNO pun ramai pemimpin yang baik dan berkebolehan dijatuhkan, apalagi dalam PAS yang katanya mengikut Islam. Lainlah kalau Hadi Awang tu sama taraf dengan Rasulullah SAW atau paling tidak pun "Ayah Pin" Nabi Kerajaan Langit.

    ReplyDelete
  6. semua org pas adalah barua....trutama penyokong ketum dan dapigs....dulu tuduh umno anti ulama skrg lebih sudu dr kuah hua hua hua....mampus la korang ...bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau orang pas barua... orang umno lagi teruk dah bertaraf paria.... gst yang pasti akan merompak wang kamu di depan matapun kau orang biar saja. Ha ha.

      Satu malaysia tak kira bn ke, pr ke, atas pagar kena tipu dakwat kekal di dalam pru13, ahli umno dia boleh selamba diam saja, taraf dayus.... ibarat bini dicabul di depan mata... dia boleh biar sahaja... memang kunta kunte ahli umno ni.

      Delete
  7. dia ni pun macam presiden gak cakap pakai serkap jarang ikut sedap mulut barua,broker,pil kuda bagai lagi saapa yang ajaq semua tu kalu tak lain keluar dari mulut naib presiden ulama dunia tu.anak tu tok guru tu.nak bodek nak mengipas nak ampu pun jangan sampai 'membarua' kan orang.adakah akhlak ulama dalam pas ni macam tu?

    ReplyDelete
  8. Bercakap gaya konservatif tetapi neck tie pakai juga

    ReplyDelete
  9. Tok sah di layan budak Nik Bodoh tu

    Bila sudah ber kawan sama2 orang orang Bodoh , pasti akan ikut bodoh nya.

    Kalau Presiden dah bodoh tak boleh di percaya maka sah dah kawan kawan nya pun bodoh jugak.

    Muka2 pun Bodoh.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa