Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, March 3, 2015

PAS Perak: Cerita dua orang Pandir.......

Ini cerita PAS Perak. Hanya orang Perak yang lebih maklum......

Kenali Dua Pak Pandir PAS

Ada dua orang Pak Pandir dalam PAS ini yang kerja hanya tahu nak halau orang keluar dari parti. Kerja yang sepatutnya mereka lakukan sebagai pimpinan tinggi parti gagal dilaksanakan.

Seorang daripadanya adalah merupakan Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki. Tetapi buat penyelidikan mengenai kronologi Presiden parti sendiri pun kurang cerdik. Fakta yang tidak betul dia kemukakan.

Zuhdi mendakwa kononnya usaha menjatuhkan presiden bermula 1998.Waima pada tahun 1998 jawatan Presiden PAS masih dipegang Datuk Fadzil Mohd Noor dan bukannya Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Fakta yang semudah ini pun beliau gagal kemukakan dengan tepat. Sangat memalukan kalau beginilah tahap kerjabuat seorang Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan.

Seorang lagi ialah Pesuruhjaya PAS Perak yang hanya beberapa hari duduk dalam PAS yang tiba-tiba dilantik jadi PJ, melangkau PJ 1 dan PJ 2 & PJ 3?
Razman yang khabarnya masuk PAS pada 2010 selepas bersara dari Jabatan Kastam pada 2009, tiba-tiba sahaja mencanak naik namanya diangkat menjadi PJ Perak untuk sessi 2013 - 2015. Waima jadi JK PAS Perak pun tidak. 

Cer kalian cari nama Razman Zakaria di sini ....

Mana Razman? Mana kamu?

Itu pasalnya ramai mempertikaikan perlantikan Razman sebagai PJ. Gambar dibawah ini mungkin boleh menjelaskan kepada kita .......
Tentu tidak molek kalau ada orang berkata bahawa mereka telah mengadap Tuan Guru Presiden untuk melobi perlantikan seseorang sebagai PJ ke apa?

Mungkin kalau kunjungan mereka ke situ selepas perlantikan PJ sedikit masa lagi tu, tidak akan menimbulkan apa-apa prasangka atau spekulasi.

Razman menafikan adanya kerja lobo melobi ni, katanya dia tak ada niat langsung nak jadi PJ. Kalian percayalah, Memang Razman tidak pandai menipu. Debik orang pun dia tak ngaku... Itulah sebabnya Hj Hadi lantik Razman jadi PJ sebab jasanya begitu menonjol berbanding dengan DS Nizar ....

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa