Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, December 7, 2016

Jual negara demi kuasa?

Dr M: Tidak ganjil IC diberi kepada 700k warga China

  | December 6, 2016
Ini kerana kes warga asing diberi kad pengenalan pernah berlaku, kat bekas perdana menteri itu
PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mempertahankan dakwaan lebih 700,000 warga China akan diberi kad pengenalan supaya boleh mengundi dalam pilihan raya umum akan datang.
Ini kerana kes warga asing memiliki kad pengenalan Malaysia pernah berlaku, kata bekas perdana menteri itu dalam catatan blog.
“Sebab itu dakwaan bahawa 700,000 orang asing ini akan diberi kad pengenalan, di daftar dan mengundi dalam PRU-14 tidak begitu ganjil,” katanya menjawab reaksi Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.
Khaled semalam menepis dakwaan Dr Mahathir sebagai tidak masuk akal.
Beliau menambah dakwaan itu hanya hasutan untuk menakut-nakutkan rakyat Johor dan mahu melihat Johor gagal dalam mencapai cita-citanya.
Tetapi Dr Mahathir hari ini mempertikaikan Khaled yang mendakwa pembelian hartanah oleh warga China bagi memenuhi keperluan mendapatkan tempat tinggal sementara terutama pada musim sejuk.
“Sudah ada syarat dan perjanjiankah?” soal pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu.
“Bolehkah kita gambarkan 700,000 orang terbang ke Johor untuk tinggal 3 bulan, dan tinggal bandaraya Iskandar JB kosong selama 9 bulan. Masuk akal?”

*Siapa yang mulakannya? 
*RCI Sabah apa cerita selanjutnya?
*Bertekaklah kamu sesama yang tahu.......

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa