Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, December 15, 2016

Logik juga telahan Shahbudin ni........

Thursday, 15 December 2016
BUKAN SAJA UMNO, MCA/MIC/GERAKAN PUN MAHU DIBANTU PAS JUGA

Setelah bertegas agar 70 kerusi miliknya tidak diganggu oleh parti-parti lain yang ingin bekerjasama dengannya, Pas kini mengorak selangkah lagi dengan hasrat ingin bertanding di kerusi-kerusi DAP pula.

Naib Presiden Pas, Mohd Amar Nik Abdullah berkata, oleh kerana antara Pas dan DAP tiada lagi persefahaman dan kerjasama, maka tidak menjadi kesalahan bagi parti itu untuk bertanding di kerusi-kerusi yang tradisinya ditandingi oleh DAP.
Bagi tujuan tersebut, tambahnya, Jabatan Pilihanraya Pas kini sedang menjalankan kajian mengenai perkara itu kerana berpandangan pihaknya berpotensi untuk menang di beberapa kerusi terbabit.

Jika sebelum ini Pas berkeras memberi kata dua agar parti lain menjauhi DAP dan Amanah jika ingin bekerjasama dengannya dan kemudian meletakkan syarat agar 70 kerusi miliknya tidak diganggu, keinginan untuk turut bertanding di kerusi tradisi DAP jelas memperlihatkan nawaitu sebenar parti itu.

Pas ternyata bukan sangat ingin menang dan membentuk kerajaan, tetapi menyertai pilihanraya dengan lebih tujuannya untuk membantu dan memberi keselesaan kepada UMNO dan BN mengekalkan kuasanya.

Pas nampaknya sengaja meletakkan syarat-syarat sukar yang akhirnya menggagalkan rundingan dengan parti-parti lain dan seterusnya menghalalkan tindakan mereka untuk bersaing secara tiga penjuru.

Hakikatnya, memang itulah tujuan Pas sekarang ini.

Kalau bertanding di 70 kerusi dan persaingan tiga penjuru itu bakal memberi kelebihan kepada UMNO dan BN, hasrat bertanding di kerusi-kerusi DAP pula jelas merupakan bantuan secara langsung Pas kepada MCA, MIC dan Gerakan dengan cara yang sama iaitu memecahkan undi.

Secara umumnya, 51 kerusi yang ditandingi oleh DAP dalam piliharaya umum lalu ialah di kawasan bandar dan separa bandar di mana lawan mereka sejak dulu ialah sama ada MCA, MIC atau Gerakan.
Kerusi PAS ker ni?

Bermakna, dalam PRU 14 akan datang, tidak cukup dengan keinginan memberi kelebihan kepada UMNO untuk lebih selesa memenangi banyak kerusi, Pas juga melebarkan sayap bantuannya kepada parti-parti komponen BN juga dengan memastikan berlakunya pertandingan tiga penjuru.

Ia dengan sendirinya menunjukkan Pas sudah melupakan atau tidak berdendam sama-sekali dengan MCA, MIC dan Gerakan meskipun parti-parti itu lebih terang dan terbuka menentang Akta 355 yang dibawa oleh Hadi Awang untuk memperkasa dan memberi lebih kuasa kepada Mahkamah Syariah.

Ini merupakan satu lagi bukti hebatnya Pas di bawah pimpinan Hadi Awang. (SH 15/12/2016).

Posted by Shahbudin Husin at 06:10 

KaitanPAS INGIN LIHAT UMNO MENANG, CUMA AGAK KESIPUAN UNTUK BERTERUS-TERANG

*KEINGINAN BEKERJASAMA DENGAN PAS MENUNJUKKAN UMNO BENAR2 LEMAH

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa