Sunday, February 12, 2017

Kita tengok dulu...kalau nak gelak, kita gelak kemudian

SUNDAY, FEBRUARY 12, 2017

Walaun semakin mengarut dan tengin melampau

Wow hebatnya! Kedah hantar 139 buah bas dengan 60 ribu peserta. Manakala Trengganu 172 bas dengan 48 ribu peserta.

Menurut Lembaga Perlesenan Perdaganagan, had builangan penumpang dan tempat duduk bas cartar atau express satu (1) tingkat ialah 44 penumpang /45 tempat duduk. 

Manakala Bas dua (2) tingkat pula, 62 penumpang/63 tempat duduk.


Kehadiran walaun himpunan
355 pada 18 Feb 2017
 Mengambil contoh hak Kedah. Ini bermakna jika mahu mengangkut 60,000 penumpang, sudah tentu Pas Kedah memerlukan lebih kurang 1333 buah bas tingkat satu. 

Cuba kalian bayangkan bagaimana seramai 60,000 penumpang mahu dimuatkan kedalam 139 bas? kah! kah! kah!

139 bas x 45 penumpang = 6,255 penumpang. Mana nak sumbat baki 53745 orang tu lagi? 

Oooh.... 53745 guna pelbagai cara lain...naik kereta.... motorsikal... LRT... Agaknya jumlah tu termasuk malaikat yang dijemput?? Kah! Kah! Kah!

Awatlah walaun semua ni semakin mengarut dan tengin melampau! Tempat pun tulis Dataran Merdeka pula tu?? 

Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 2:30 pm 

7 comments:

  1. Mereka guna kaldai dan bas dari india yg mana boleh memuat kan satu Bas 100 org ke atas,, bas satu tingkat tempat duduk atas bumbung 50org keatas dalam Bas berdiri 100org tepi pintu15org bergayut macam monyet tepi sekeliling bas dan tingkap 30org bahagian belakang bas 15 Org,,,

    ReplyDelete
  2. Heheheee.muat ker padang merdeka dgn croud mcam tuu.

    ReplyDelete
  3. Ada yg naik unta je. Sebab tu tak ada dalam senarai pengangkutan peserta.

    ReplyDelete
  4. xleh lawan ceramah PAN...beribu2...belum kuasa 10 lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab Amanah tak keluarkan arahan mewajibkan kehadiran kpd ahli mcm umno buat terhadap pelajar ipt atau k/t kerajaan....dan skrg Pas pun ikut sama, mewajibkan pelajar dan walaun hadir ke ceramah utk tunjuk ramai peserta.

      Delete
    2. Sembang pasal ceramah, nak tanya berapa ramai turun ceramah PAS sekarang? Aku yang kutip derma pun terpaksa keluar duit poket untuk bayar sewa dan makan minum. Jangan cakap pandai dalam ni sahaja tengoklah realiti.

      Delete
    3. Mcm budak terencat akal je...

      Delete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa