Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, November 15, 2014

Budak Cina Ni Biul Ker Apa?

Dia tahukah MAIS tu di bawah siapa?
Dan dia faham tak apa yang Sultan Selangor ucapkan sebelum ini?
Dia tahu tak apa syarat yang dikenakan?

Soal fatwa dan hal ehwal agama Islam lu jangan campurlah 'beruk'!
'Lakumdi nukum waliyadiin'

Tengok sini yang kuat menyokong rampasan pun akur - 
Bible: PERKASA hormati, ISMA anggap MAIS betulkan keadaan

Penyerahan Bible permainan politik PR
 | November 15, 2014
“Mereka (PR) cuba alihkan isu ini seolah-olah tindakan merampas kitab Bible ini bukan di bidang kuasa mereka dengan menyalahkan kerajaan Persekutuan.
Tan Keng LiangPETALING JAYA : Ketua Pemuda Gerakan, Tan Keng Liang menyifatkan penyerahan semula Bible versi Bahasa Melayu kepada Persatuan Bible Malaysia (PBM) merupakan permainan politik kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di Selangor.
Beliau berkata, sebelum ini pihak kerajaan PR di Selangor menyalahkan kerajaan Persekutuan dengan mendakwa rampasan Bible itu terletak di bidang kuasa kerajaan Persekutuan.
“Mereka (kerajaan PR) cuba alihkan isu ini seolah-olah tindakan merampas kitab Bible ini bukan di bidang kuasa mereka dengan menyalahkan kerajaan Persekutan.
“Ini adalah satu pembohongan, sebenarnya perkara ini di bidang kuasa PR. Mereka telah memberikan gambaran kepada rakyat bahawa semua tindakan merampas dan menyimpan kitab Bible ini bukan di bidang kuasa mereka,” katanya ketika dihubungi FMT semalam.
Beliau berkata, dakwaan kerajaan PR terhadap rampasan Bible itu terletak di bidang kuasa kerajaan Persekutuan adalah tidak tepat dan ia dapat dilihat dengan jelas bahawa keputusan penyerahan semula Bible semalam terletak di tangan Menteri Besar.
Beliau juga berharap kerajaan PR tidak mengulangi kesilapan seperti itu dan bersikap lebih terbuka pada masa depan serta menyelesaikan isu lain seperti isu fatwa berkaitan Sisters In Islam (SIS).
Semalam, Kerajaan Selangor telah memulangkan kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah yang dirampas daripada Persatuan Bible Malaysia.
Sebanyak 351 kitab suci bagi penganut Kristian itu diserahkan di Istana Alam Shah dalam satu majlis kepada Persatuan Gereja-gereja Sarawak (ACS) ketika kunjungan hormat pengerusinya Ketua Biskop, Datuk Bolly Lapok mengadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

1 comment:

  1. bebudak Gerakan kan Bahalol sudah lama ber gaul dengan bebudak bahalol asli...

    yang pasti DAP ahli ahli matang bijak dan professional.

    Gerakan pula bebudak harap kan BR1M untuk hidup mentedarah hasil negara buta buta.

    bahalol bah !!!!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa