Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, March 1, 2015

DUN Chempaka: Ahli UMNO bertanding tiket bebas?

Dia tidak sebacul Brehem Ali yang hanya cakap berdegar-degar marahkan UMNO tak bertanding

Saya tetap bertanding, kenyataan Tok Pa bersifat politik - Fadzillah
OLEH MANZAIDI MOHD AMIN DI KUALA LUMPUR 

Aktivis pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Fadzillah Hussin yang menawarkan diri bertanding atas tiket bebas pada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Chempaka 22 Mac ini menyifatkan peringatan Pengerusi Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed sebagai kenyataan politik.
Katanya, walaupun beliau ahli UMNO Cawangan Kepala Batas di Tumpat sejak berumur 18 tahun, tetapi tidak pernah memegang sebarang jawatan, apatah lagi aktif dalam parti itu.
Beliau berkata, peringatan itu juga tidak menjejaskan hasrat, tujuan dan niatnya untuk bertanding merebut kerusi DUN Chempaka yang kosong berikutan kematian penyandangnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 12 Februari lalu.
"Saya menjadi ahli UMNO sejak dulu lagi dan tidak pernah berbelah bahagi memberi sokongan kepada parti. Apapun, saya anggap kenyataan Tok Pa (Mustapa) adalah kenyataan politik yang tidak akan memberi apa-apa kesan kepada saya.
"Kalau saya dikenakan tindakan lucut keahlian sekalipun, ia tidak menjejaskan hasrat dan niat saya untuk bertanding kerana saya adalah orang yang menyokong dasar kerajaan," katanya ketika dihubungi MalaysiaGazette di Kuala Lumpur, hari ini.
Semalam, Mustapa dalam kenyataannya di Kota Bharu berkata, anggota Barisan Nasional (BN) akan dikenakan tindakan sekiranya mengambil kesempatan bertanding atas tiket Bebas pada PRK DUN Chempaka 22 Mac ini.
Kata beliau, anggota parti perlu akur dengan keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan untuk tidak meletakkan calon bertanding pada PRK berkenaan.
Menurut Fadzillah yang juga Yang Dipertua Kelab Bumi Rahmat, jika keahliannya dipecat, beliau tidak teragak-agak akan menubuhkan parti baru yang diberi nama parti Bumi Rahmat menggunakan lambang kijang.
Jelasnya, beliau hanya ahli biasa dalam UMNO cawangan itu dan tidak pernah terlibat secara aktif dalam parti berkenaan, melainkan banyak menghabiskan masa berjuang bersama NGO yang menyokong dasar kerajaan Pusat.
Beliau turut memberitahu, akan mengadakan rapat umum dan menyampaikan ucapan pertamanya bertajuk Perpaduan Melayu Islam di Kelantan di kawasan DUN Chempaka.
"Saya akan maklumkan tarikh dan tempat kemudian. Saya juga akan memaklumkan kepada rakyat tujuan saya masuk bertanding," katanya. - MalaysiaGazette

1 comment:

  1. 1 Mat Dah Bahalol sudah buat keputusan tak tanding.

    Minah UMNO kuat kemut tak dengar lagi cskap 1 Mat Dah Bahalol.

    Kemut lebih baik dari tak kemut.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa