Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, March 19, 2016

Ambo tenung dan renung.......

Bila ambo baca tulisan seorang teman......Ambo tenung dan renung....ada benar kata-katanya dengan realiti yg terbukti telah terjadi......

Paparan ini ada risikonya...dibenci...dimarah dan yg pasti akan dikutuk walaunta yg KETAT otaknya namun kerana rumah telah pun dibina ditepi pantai adalah GONG untuk takut ombak melanda!

Selagi hadi Pres pas umat Islam di Malaysia jangan harap untuk melihat hukum hudud terlaksana .

1. Kegagalan Hadi untuk menjadi MB bagi penggal kedua Terengganu sebagai petunjuk yg pertama - Tidak pandai guna kuasa yg ada .

2.Sebagai Pres PAS hadi gagal manfaat kelebihan yang diberikan oleh kerajaan DAP Penang kepada PAS untuk urus hal ehwal agama Islam di Penang - Hadi hanya pandai sebut Kerajaan Penang beri peruntukkan yg tinggi setiap tahun Utk kegiatan Islam tetapi gagal atur program Utk Islam dilihat menguasai pentadbiran yg telus dan bersih di Penang .

3. Pendekatan menyerang bukan menerang dalam menyampaikan hujjah tentang Islam menyebabkan bukan Islam dan orang Islam semakin menjauhkan diri dari Islam yang dibawa pas - Amat ketara perbezaan pendekatan yang dibawa oleh TGNA hinggakan karpal SINGH terpaksa akur dgn penjelasan LKS bahawa untuk kelantan laksana Hudud pihak DAP tidak boleh campuri.

Ketiga tiga yang Kawe senaraikan diatas menunjukkan dengan jelas bahawa HADI tidak memahami sosio politik ,ekonomi dan budaya di Malaysia hari ini .

Gagal memahami ketiga tiganya maka apa sahaja yang cuba dibawa oleh seseorang pemimpin kepada rakyat Malaysia akan menemui kegagalan .

Hadi hanya punyai suara yang lantang tetapi otak yang kosong ... Itulah kata2 bekas presiden pas yang terdahulu bila ditanya tentang hadi jika memimpin pas pada kemudian hari. - jamel cheka

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa