Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, March 27, 2016

Bangkai Gajah cuba ditutup dengan sehelai daun kelapa?

BANGKAI GAJAH YANG CUBA DI TUTUP DENGAN SEHELAI DAUN KELAPA. HINA NYA BN UMNO DI MATA RAKYAT.

KONSPIRASI TERANCANG BN UMNO TERHADAP KEBIJAKSANAAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT / HARAPAN  P. PINANG.

Prestasi cemerlang sejak mengambil alih P.Pinang memalukan BN UMNO dan mencemburui mereka. Pada 2008 Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang memecah rekod apabila dana terkumpul mencecah RM 1.025 Billion seperti yang di laporkan oleh Ketua Audit Negara.

Memetik rekod Laporan Ketua Audit Negara 2013, rekod kewangan negeri Pulau Pinang mempunyai surplus sebanyak RM1,283.35 juta, RM1,184.45 juta (2012), RM1,128.06 juta (2011), RM1,128.66 juta (2010) dan RM1,098.02 juta (2009).

“Lebihan kewangan Kerajaan Negeri tiap-tiap tahun turut dipuji dalam Laporan Ketua Audit Negara (2013),” ujar Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan.
Terdahulu, Guan Eng mencadangkan Bajet 2016 keseluruhannya sebanyak RM1,105.65 juta, iaitu pertambahan RM112.83 juta atau 11.36 peratus, berbanding anggaran belanjawan bagi tahun 2015, RM992.82 juta.

Konspirasi nasional BN untuk membunuh Kerajaan Pakatan Rakyat P.Pinang dan karakter LGE berkenaan pembelian rumah nya melalui pembohongan, sikap double-standard malah salahguna kuasa, adalah cubaan secara sengaja untuk menjustifikasi, memadam atau mengalihkan perhatian daripada skandal 1MDB, skandal derma RM2.6 bilion dan yang terbaru penipuan RM100 juta di Kementerian Belia dan Sukan.

Skandal-skandal BN telah mengakibatkan kerugian dana awam dan memberi kesan buruk kepada ekonomi termasuk susutnya nilai ringgit, sementara pembelian rumah saya pula telah memperlihatkan tahap ketelusan dan akauntabiliti serta amalan tender terbuka, malah LGE membuka pintu rumah nya untuk tatapan pihak media. Namun begitu, media kawalan BN terus melakukan liputan ke atas rumah saya, seolah-olah tidak ada berita atau isu lain di dunia ini.

Terbaru, Gerakan mendakwa bahawa pada bulan Julai 2003 memo kerajaan negeri Pulau Pinang menunjukkan bahawa tanah Taman Manggis dicadangkan untuk Projek Perumahan Rakyat (PPR) oleh kerajaan BN sebelum ini. Bagaimana Gerakan memiliki dokumen kerajaan tahun 2003 yang tidak disedari kerajaan negeri sehingga kini?

Kenapa tiada satu unit perumahan rakyat dibina sepanjang tempoh lima tahun sehingga 2008, jika BN mencadangkannya pada tahun 2003?

Sekiranya Gerakan mendakwa bahawa memo kerajaan negeri pada tahun 2003 telah mencadangkan projek perumahan tersebut, soalan yang paling penting ialah: “Kenapa skim perumahan rakyat tidak dilaksanakan oleh BN sepanjang lima tahun dari 2003 ke 2008, tanpa satu unit pun dibina? Kenapa tidak buat apa-apa jika ada rancangan pada tahun 2003?” Jelas ini adalah satu lagi cakap kosong oleh BN.

Pada waktu Kerajaan Negeri Pakatan Pulau Pinang memutuskan untuk menjual Taman Manggis melalui tender terbuka bagi mempromosi pelancongan perubatan dan membina hospital, tidak ada pun cakap-cakap untuk melaksanakan perumahan rakyat. Ini disahkan oleh pelan susun atur bagi tahun 2001 yang dikemukakan kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang oleh Jabatan Perumahan Negara di bahawa Kementerian perumahan kerajaan persekutuan, yang jelas menyebut bahawa tanah Taman Manggis adalah untuk ‘pembangunan akan datang’ (future development, sila lihat lampiran) tanpa menyebut tentang perumahan awam.

Sebaliknya, Kerajaan Negeri Pakatan Pulau Pinang bertindak pantas. Memandangkan tanah Taman Manggis seluas 1 ekar adalah terlalu kecil untuk perumahan awam, kerajaan negeri Pakatan telah memperuntukkan tanah SELUAS 11 EKAR (10 KALI LEBIH LUAS) di Jalan SP Chelliah untuk membina rumah mampu milik dan rumah kos sederhana rendah. Tender terbuka bagi projek tersebut telah dijalankan pada 2013 dan kerja-kerja membina 2,093 unit telah bermula dengan kadar siap 20%. Jika bukan kerana dimangsakan oleh Kementerian Perumahan dengan melengahkan Lesen Pemaju dan Permit Iklan (Advertising Permit and Developer License) sehingga satu tahun untuk projek ini, pastinya projek ini sudah siap lebih daripada 20%.

Adakah Gerakan sekarang hendak mendakwa bahawa BN juga telah merancang untuk menggunakan Jalan SP Chelliah untuk membangunkan perumahan awam bertahun-tahun lalu, tetapi tidak boleh menjawabnya kerana apa? kerana Kerajaan Negeri Pakatan Pulau Pinang telah bertindak pantas memulakan pembinaan dan sememangnya BN UMNO tidak mempunyai rekod untuk di buktikan bahawa mereka juga telah merancang sebelum ini.

Sebenarnya Kerajaan negeri BN dibawah Gerakan waktu itu tidak pon berbuat apa-apa rancangan pembangunan terhadap Jalan SP Chelliah yang berjumlah 11 ekar.

Tidak mengetahui nilai rumah LGE adalah berkait pembohongan Umno yang nilainya ialah RM6.5 juta. Satu lagi pembohongan BN ialah kenyataan bahawa LGE kononnya tidak tahu nilai rumah DIA sedangkan LGE telah menandatangani perjanjian jual beli dan membayar duti setem. LGE telah menjawab soalan samada rumah NYA berharga RM6.5 juta seperti yang didakwa Umno. LGE dengan jujur berkata bahawa DIA tidak tahu rumah NYA bernilai RM6.5 juta kerana LGE Ketua Menteri dan bukan ejen hartanah. Jawapan LGE merujuk penipuan RM6.5 juta oleh Umno turut diletak di muka depan akhbar The Star (lihat lampiran) namun tetap diputarbelit.

BN sedang cuba membandingkan LGE dengan kes rasuah bekas menteri besar Selangor Dr Khir Toyo, bahawa pembelian rumah LGE adalah berkait tuanpunya rumah tersebut mendapat manfaat daripada penjualan tanah kerajaan di Taman Manggis kepada sebuah syarikat  KLIDC. Tuan rumah tersebut telah menyatakan bahawa beliau menjual rumah itu kepada LGE atas kerelaannya sendiri. BN tidak menghiraukan bahawa penjualan tanah kepada KLIDC dilakukan secara tender terbuka, dan tuan rumah LGE bukanlah pengarah atau pemegang saham KLIDC. KLIDC juga bukanlah anak syarikat kepada mana-mana syarikat tuan rumah LGE.

Atas sebab ini, Kerajaan Negeri Pakatan Pulau Pinang dan LGE sendiri tidak ada apa-apa untuk disembunyikan dan mengalu-alukan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Kerajaan Negeri Pakatan Pulau Pinang akan memberikan kerjasama penuh kepada siasatan yang dijalankan oleh SPRM, yang telah melawat pejabat LGE semalam.

Namun walaupun kerajaan negeri Pakatan Pulau Pinang melaksanakan ketelusan dan akauntabiliti di tahap yang paling tinggi, BN akan boleh mengubah hitam menjadi putih dan putih menjadi hitam. Adakah pemimpin BN akan melakukan seperti yang telah LGE lakukan?,  dengan menjemput media ke rumah, melakukan pengisytiharan harta dan menampilkan siapakah penderma RM2.6 bilion?

TIDAK MUNGKIN KERANA BN UMNO HANYA MAHU KONSPIRASI INI BERJALAN SMPURNA SEPERTI YANG TELAH MEREKA LAKUKAN TERHADAP KERAJAAN NEGERI MEREKA SENDIRI SEPERTI KERAJAAN KEDAH DI BAWAH Dato' Seri Paduka Mukhriz bin Mahathir  DAN TERENGGANU DI BAWAH Datuk Seri Ahmad Said.

Akhir sekali saya menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia bersatu hati membenamkan BN UMNO pada PRU 14 nanti. Kospirasi, Rasuah dan keteresan selama ini yang dilakukan BN UMNO adalah lebih besar DOSA terhadap rakyat.

Prestasi Kerajaan Pakatan Rakyat / Harapan Pulau Pinang dan Selangor yang telah terbukti selama dua penggal tidak harus di jadikan mangsa. BN UMNO WAJIB DIHAPUSKAN DALAM PETA POLITIK TANAH AIR  ATAU MELETAKAN MEREKA SEBAGAI PEMBANGKANG BERMULA 2018.

Ikhsan roketkini.com

Abu As Siddiq
Ketua Komunikasi Amanah Putrajaya

2 comments:

  1. Tokong cuba ditutup dgn sehrlai sprndar

    ReplyDelete
  2. yg beli kereta murah di kelantan umno/BN tak nak siasat. mentang2 dah kawan rapat. org penang kata piiiiiirah!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa