Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, March 23, 2016

Kenapa Muhyiddin jadi bodoh?

Muhyiddin ditawar jadi gabenor, pengerusi PNB
Alyaa Azhar    Hari ini, 22.3.16 - 12:50 pagi

Tan Sri Muhyiddin Yassin sebentar tadi berkata beliau mendapat dua tawaran ekoran pemecatan daripada jawatannya sebagai timbalan perdana menteri.

Berucap di Kota Tinggi di Johor malam ini Muhyiddin berkata beliau ditawarkan menjadi Gabenor Pulau Pinang serta Pengerusi Permodanan Nasional Berhad (PNB) oleh pihak yang tidak dinamakannya.

Bagaimanapun Muhyiddin dipercayai merujuk kepada Datuk Seri Najib Razak.


Kata Muhyiddin kadang-kadang beliau berasa "agak bodoh" kerana tidak menerima tawaran berkenaan.

"(Sepatutnya) ambik la. Ada (yang) tanya kenapa saya tak ambil (tawaran itu), kemudian ambik RM1 bilion, cukuplah," katanya.

Mengenai dua jawatan berkenaan Muhyiddin berkata dia tidak kisah walaupun terlepas tawaran yang boleh dianggap 'lumayan' itu.

"Sebab itu saya tak ksah, tak apa. Dia sudah pecat saya, tapi (dia bagi) saya tawaran dua perkara. Satu, Gabenor Pulau Pinang. Saya tanya (dia) balik: What? Governor of Penang? Terbayang (di) depan saya (Ketua Menteri Pulau Pinang Lim) Guan Eng menghadap saya dan sembah, melutut.

"Kedua, Pengerusi Permodalan Nasional Berhad (PNB)," katanya di depan kira-kira 1,500 hadirian.

Bagaimanapun tidak jelas sama ada tawaran itu dibuat sebelum atau selepas Muhyiddin disingkirkan daripada jawatan timbalan perdana menteri.

Menjelaskan keadaan itu Ahli Parlimen Pagoh berkenaan memberitahu tidak dapat menerima tawaran yang diberikan kerana ia membabitkan soal maruah.

"Kalau saya terima maknanya saya makan dedak (boleh dibeli). Rakyat akan berkata orang nombor satu memakan dedak ialah Muhyiddin.


"Saya tak boleh menggadaikan prinsip perjuangan saya hanya kerana ada tawaran jawatan walau setinggi mana sekali pun," katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa