Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Tuesday, March 22, 2016

Aku ingatkan politik jer gila babi, rupanya TM UniFy pun gila khinzir gak!

Sebab aku tak ada di rumah memanjang........sebenarnya aku di KL. Jadi lambat sikit aku bayar bill natang ni. Bill bertulis/printed pun tak ada dihantarnya. 

Sebab itu aku terlambat bayar bill. Jadi pagi semalam aku gi laa ke TM point settlekan semuanya (full payment).

Petang semalam aku terima mesej ni.....
RM0.00 Msg frm TM: Dear Valued customer,TQ for yr pymt.Yr acc 1029082706 has been reactivated. We appreciate your continuous support.

Tup...tup pagi ni aku terima pula mesej ni......
RM0.00 Msg frm TM: UniFi Acc:1029082706 Cr Limit: RM537Usage:RM597.5 Pls make full pymt to enjoy continuous svc.Disregard this msg if pymt made.TQ

Walau pun di sebut kat situ abaikan mesej sekiranya bayaran telah di buat namun apakah gunanya mesej ini?

Maknanya tidak ada koordinasi antara yang menerima bayaran dan yang menuntut bayaran

Tak ker gila khinzir namanya.......apakah kerja mereka ni buat sepanjang hari?
Mesej macam ni dah jadi standard pulak

8 comments:



  1. Saya pun mengalami sama.

    Dah bayar, baru hantar reminder.

    Kan membazir tu.

    Pengurusan kena tgk benda ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadilah org yg pemaaf...benda kecik mcm ni pun nak viral...rolongla jadi org yg rasional...emoo sgt pun tak bagus...

      Delete
    2. jadilah org yg pemaaf...benda kecik mcm ni pun nak viral...rolongla jadi org yg rasional...emoo sgt pun tak bagus...

      Delete
    3. Anon 6:12 PM

      Memang perkara kecik kalau dah terbiasa dengan tiada teguran.

      Tapi bila sesiapa saja terima mesej ni mereka akan tertanya-tanya 'eh bil mana pulak yang tertunggak dan tak bayar ni?'

      Kalau jenis was-was pula mereka akan call balik ke center tu.

      Lagi kalau tak di viralkan ko boleh ke tegur apa silap dia orang?

      Perkara macam ni berlaku adalah kerana semuanya dikatakan remeh, tidak pernah ada teguran. Lagi.....apa kerja yang mereka seharian di pejabat, nak monitor perkara begini pun tak boleh? seolah mereka tidak menghormati pembayar

      Delete
    4. kamu keje hari hari pun buat salah....cubela kamu viralkan kat sini...tegur boleh juge tapi sampai kata giler babi..kurang lah ahlak kamu...cube salah kamu viralkan disini dan org gelar kamu giler babi...ok ke

      tegur iti baik dan dakwah....tapi ahlak dan tutur kata dijaga...

      Delete
  2. memangbgila babi. saya pun besa dpt.

    ReplyDelete
  3. kamu yg lambat bayar bill
    kamulah yg gile kindzir dulu

    ReplyDelete
  4. Aku dah anggap benda ni selesai. Pagi tadi staff dari UniFy Cik Zila call aku dengan penjelasannya.

    Untuk makluman Anon 10:12 AM. sila baca apa yang aku tulis kat atas tu. Bill tak sampai, di email aku pun tak ada. jadi itulah penyebab aku lambat bayar. Sebenar aku tak marah sekiranya perkhidmatan dipotong, cuma aku terkilan mesej masih sampai minta bayaran setelah bill dibayar.

    Rupanya printed bill tak sampai ke tangan aku disebabkan oleh pihak UniFy tersalah alamat. Jadi dalam komunikasi tadi mereka berjanji akan hantar Bill bercetak pada masanya dengan alamat yang diperbetulkan.

    Apa pun aku berterima kasih kerana mereka call aku dengan penjelasannnya

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa