Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, March 23, 2016

Hahaa.......blogger dan orang PAS dok sibuk dengan sikapir LGE, tapi yang berserban menjarah balak Kelantan kenapa diam?

Dari apa yang Husam laporkan, mana lebih jelik........

Sikapir tak bersyahadah yang juga belum tentu salah dari segi undang-undang atau yang melilit serban sebesar bakul yang dituduh mengkedarah balak Kelantan?
Kenapa mereka tidak cuba bersihkan nama?

Kalau tak betul, kenapa tak saman Husam?

Wednesday, March 23, 2016
Bolehkah Akuan Sumpah Ini Selamatkan Guan Eng?
Akuan Bersumpah Ms Phang Li Koon dibacakan oleh Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang Phee Boon Poh

GEORGE TOWN- “Saya bukan pengarah atau pemegang saham KLIDC (Kuala Lumpur International Dental Centre Sdn Bhd), syarikat yang berjaya dalam bidaan bagi tanah Taman Manggis melalui tender terbuka”.

Kenyataan itu terkandung dalam akuan berkanun Phang Li Koon, yang menjual banglo kontroversi di Jalan Pinhorn di sini kepada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Dalam akuan berkanun itu, yang dibaca anggota Exco negeri Phee Boon Poh di sini hari ini, Phang menjelaskan bahawa beliau juga tidak terlibat dengan pengurusan syarikat itu.

Ditanya kenapa beliau yang membacakan akuan berkanun itu, Phee berkata beliau mempunyai hubungan sebagai saudara jauh dengan Phang dan penasihat kepada Persatuan Phang.

Dalam akuan berkanun itu, Phang berkata beliau menjual banglo itu atas dasar rela hati antara pembeli dan penjual pada harga RM2.8 juta, yang dipersetujui melalui perjanjian bertarikh 23 Jun 2014.

“Saya juga tidak memperoleh sebarang manfaat daripada kerajaan negeri kerana menjual rumah itu kepadanya (Lim). Sayalah yang membuat keputusan pada harga berapa saya hendak menjualnya kepada Ketua Menteri.

“Saya menegaskan bahawa saya tidak ditekan atau dipaksa atau (telah) dipengaruhi dengan cara yang tidak sewajarnya oleh Ketua Menteri atau mana-mana pihak supaya menjual rumah berkenaan kepada Ketua Menteri pada harga RM2.8 juta,” katanya.

Pembelian banglo itu oleh Lim mencetuskan kontroversi apabila Anggota Parlimen Tasek Gelugor Datuk Shabudin Yahaya membangkitkannya pada persidangan Dewan Rakyat Khamis lepas.

Shabudin, yang juga pengerusi Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA), turut meminta Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta membuat penilaian terhadap harta itu.

Beliau juga meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat penjualan beberapa bidang tanah di Pulau Pinang, yang pada asalnya dikatakan diperuntukkan bagi pembinaan rumah melalui Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT).

Phang berkata beliau membuat keputusan menjual banglo itu kerana ia mendapat publisiti yang tidak diingini serta tuduhan dari semasa ke semasa, termasuk beberapa kejadian seperti tunjuk perasaan dan upacara pengebumian jenazah yang diadakan di depan rumah itu serta perbuatan melempar bom molotov cocktail ke perkarangan rumah berkenaan.

“Tidak putus-putus tersiar berita tentang rumah itu, dengan alamat dan gambarnya terpampang dalam semua akhbar. Saya berasa amat tidak selesa sekiranya saudara mara saya atau saya sendiri mengambil keputusan untuk tinggal di situ suatu hari kelak,” katanya.

Phang berkata beliau tidak membuat tinjauan tentang harga pasaran apabila mengambil keputusan menjual rumah berkenaan pada 2015 kerana beliau berpendapat langkah itu tidak perlu apabila mendapati Ketua Menteri sebagai pembelinya, manakala satu persetujuan dicapai berhubung perjanjian bertarikh 23 Jun 2014 berkaitan harga jualan yang dipersetujui.

Phang membeli banglo itu dengan harga RM2.5 juta pada 2008.

Beliau mengenali keluarga Lim sejak 2008 dan berkawan rapat dengan isteri Lim, Betty Chew – BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa