Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, March 24, 2016

Serangan bom bunuh diri: Doktrin salah atau memang sengaja buat masalah?

Suspek IS Serangan Bom Di Brussels Diburu
Diterbitkan: Rabu, 23 Mac 2016 7:41 AM
Suspek IS berpakaian kot putih dan topi hitam (kanan) kini diburu polis dipercayai terlibat serangan bom di lapangan terbang Brussels. Dua lagi lelaki berpakaian hitam melakukan serangan bom berani mati di terminal.

POLIS melancarkan operasi memburu secara besar-besaran terhadap seorang suspek militan Negara Islam (IS) yang melarikan diri dari Lapangan Terbang Brussels selepas dua letupan bom di terminal pada Selasa.

Serangan berani mati itu mengorbankan sekurang-kurangnya 30 orang dan mencederakan ramai yang lain.

Kumpulan militan IS mendakwa bertanggungjawab terhadap serangan bom berkenaan.

Polis mengeluarkan waran untuk menjejaki lelaki berkenaan yang dirakamkan menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang kelihatan menolak troli bagasi melalui kawasan daftar masuk bersama dua suspek lain, beberapa minit sebelum letupan berlaku pada pukul 8 pagi (3 petang waktu Malaysia) Selasa.
Orang ramai berusaha memadamkan kebakaran akibat letupan di terminal lapangan terbang Brussels.

Lelaki yang disyaki sebagai salah seorang suspek berpakaian kot putih dan topi hitam. Dua lagi suspek berpakaian hitam dan memakai sarung tangan hitam di tangan kiri masing-masing.

Menurut Datuk Bandar Zaventem, Francis Vermeiren, bom berkenaan dikatakan disembunyi di dalam beg mereka yang didaftarkan masuk hanya beberapa minit sebelum letupan berlaku.

"Mereka datang dengan menaiki teksi dan membawa beg yang disimpan bom.

"Mereka meletakkan beg-beg mereka di atas troli, di mana dua daripadanya mempunyai bom yang berjaya diletupkan. Mereka juga meletakkan bom ketiga di atas troli tetapi gagal meletup."
Keadaan di dalam terminal lapangan terbang Brussels selepas dibom

Kedua-dua lelaki meletupkan diri mereka sementara suspek ketiga dipercayai telah melarikan diri keluar dari kawasan terminal.

Bagaimanapun tidak dipastikan sama ada suspek bergegas ke stesen kereta api bawah tanah Maelbeek untuk melakukan satu lagi letupan yang mengakibatkan 20 orang maut.

Letupan di stesen itu berlaku selepas kira-kira 70 minit serangan bom di terminal lapangan terbang. - Mail Online

# mereka ini keldai mosad atau CIA atau KGB?
- gambar ni aku cari sendiri

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa