Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, March 28, 2016

Tak terdetikkah di hati Mahathir?

Manusia-manusia yang pernah disakitinya sekarang berada di sisinya pula......
Kalau tak terasa, memanglah dia juga berhati batu!

'Memang Tun M pernah penjarakan kami, tetapi…'
ATIRAH HASLI - 27 MAC 2016
SHAH ALAM – “Memang Tun (bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad) pernah penjarakan kami, tetapi sekarang itu semua sejarah,” demikian ujar Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Menurutnya, meskipun pernah dipukul, ditahan dan dipenjarakan di bawah bidang kuasa Mahathir, beliau sanggup mengetepikan semua detik hitam itu demi perjuangannya untuk rakyat.

Kata Mohamed Azmin lagi, berdirinya beliau di sisi Mahathir pada Kongres Rakyat 2016 hari ini sebagai bukti yang beliau sudah melupakan peristiwa lalu.

“Saya pernah digari, ditahan di penjara dan dipukul oleh enam orang anggota polis dan pada ketika itu, Tun Mahathir memegang jawatan sebagai Menteri Dalam Negeri.

“Itulah sejarah. Sejarah ajar saya untuk menghayati makna perjuangan rakyat. Kami mahu jadi orang yang lebih baik bukan orang yang lebih teruk daripada sebelumnya,” katanya ketika memberikan ucapan di Kongres Rakyat 2016 di Pusat Konvensyen Shah Alam, di sini, hari ini.

Dalam masa yang sama, Presiden Amanah, Mohamad Sabu turut berkongsi pengalaman ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di bawah pemerintahan Mahathir.

Menurut Mohamad, meskipun pernah ditahan di bawah ISA, namun hari ini beliau sanggup mengetepikan dendam silam demi selamatkan negara dan boleh sepentas dengan bekas perdana menteri itu.

"Saya gementar berceramah di depan bekas pemimpin yang pernah memerintah negara 22 tahun.

"Dua kali saya ditahan ISA. Seperti kata-kata yang lain, kita bukan di sini bercakap untuk dendam,” katanya dalam kongres yang sama.

1 comment:

  1. dipukul oleh 6 jahanam tak cukup tahan bogel paksa ngaku dilewat memang haram bejadah
    itu secebis kesah azmin pada tahun itu penuh denagn kedzoliman untuk mematikan semangat lawan tetap lawan matde boleh lupa sekejap tapi tak boleh hilang dari ingatan akan kesah 1998
    amno memang tak boleh dipercayai itu semua wayang
    bial dah kuat mula tunjuk lagak dah banyak kali macam tu

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa