Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, March 4, 2016

PKR atau PAS?

Aku lebih menyokong PKR dari PAS kerana aku perhatikan PKR lebih ke depan dlm merangka strategi politik berbanding PAS..

PKR dalam masa 10 tahun sejak tahun 1998-2008 mampu menggugat UMNO BN dan berjaya bersama2 rakyat dlm PR menawan 5 buah negeri dlm PRU12 tahun 2008. Memang isu Anwar menjadi pemangkin perubahan besar rakyat ke arah penyatuan semua kaum bagi menyingkirkan UMNO BN.

PAS pula sejak selepas merdeka tidak mampu mencapai apa pernah PKR capai.. PAS hanya mampu menawan Kelantan, Trangganu dan Kedah silih berganti sepanjang tempoh tersebut.. PAS tidak mampu membangkitkan lonjakkan besar rakyat menolak UMNO BN.. Sedangkan kes Pembunuhan di Memali telah membangkitkan kemarahan rakyat seluruh negara terutamanya umat islam baik di dalam PAS mahu pun di dalam UMNO itu sendiri...

Hakikatnya :

Pemecatan Anwar Ibrahim mampu melonjakkan kebangkitan rakyat bagi menumbangkan UMNO
Pembunuhan Ibrahim Libya di Memali tidak mampu mencetuskan kebangkitan rakyat..

Jika diperhalusi Anwar Ibrahim difitnah liwat dan dipukul dalam tahanan polis sedangkan kes Pembunuhan di Memali lebih jauh dari itu sehingga mengorbankan nyawa rakyat..

PRU 1986 PAS terus kecundang padahal kes Memali berlaku pada tahun 1985. Sepatutnya sepanjang tempoh 1 tahun tersebut PAS sudah boleh membangkitkan kemarahan rakyat bagi menumbangkan UMNO BN.

Pada aku PAS gagal merangka strategi politik dalam memberi kesedaran agar rakyat bangkit menumbangkan UMNO BN..

Teuku Zacharyah Iskandar.

3 comments:

  1. 5 negeri kbykan negeri pas..so apa bangga dgn pkr tu..byk menang kerusi pas..so sapa lg tarik rakyat?

    ReplyDelete
  2. setahu saya negeri pas kedah kelantan terengganu....sejak bila pulak perak selangor penang jd negeri pas....?

    kalu betol la pas tu hebat dan menang byk kerusi....bila kali terakhir pas menang serentak di selangor perak penang kedah kelantan terengganu sebelum adanya PKR..?

    ReplyDelete
  3. setahu saya negeri pas kedah kelantan terengganu....sejak bila pulak perak selangor penang jd negeri pas....?

    kalu betol la pas tu hebat dan menang byk kerusi....bila kali terakhir pas menang serentak di selangor perak penang kedah kelantan terengganu sebelum adanya PKR..?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa