Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, February 5, 2017

Dah mula dah.......gitu, gini di kalangan pemimpin PAS!

Pas masih belum sahkan tahaluf siyasi dengan PPBM - Mohd Amar  
Februari 04, 2017 20:50 MYT
Pas masih belum sahkan tahaluf siyasi dengan PPBM - Mohd Amar
MOHD AMAR: PAS masih belum mengesahkan sebarang tahaluf siyasi dengan PPBM walaupun terdapat rundingan antara kedua-dua pihak pada Rabu lepas. - Gambar fail
KOTA BHARU: PAS masih belum mengesahkan sebarang tahaluf siyasi (kerjasama politik) dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) walaupun terdapat rundingan antara kedua-dua pihak pada Rabu lepas.

Naib Presidennya Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata keputusan berhubung perkara berkenaan hanya akan diputuskan oleh Majlis Syura Ulama PAS selepas hasil pertemuan itu dibincangkan oleh majlis itu kelak.

"Setakat ini semua hasil perbincangan dan cadangan oleh PPBM akan dibincangkan terlebih dahulu sebelum apa-apa tindakan seterusnya diambil," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Mini Darul Niswah Dewan Undangan Negeri (DUN) Panchor di sini, hari ini.

BACA: Kerjasama dengan PPBM: PAS belum buat keputusan - Abdul Hadi

BACA: 
PKR sambut baik kerjasama PPBM dan Pas - Azmin Ali


Rabu lepas, Timbalan Presiden PPBM Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir mengadakan pertemuan dengan Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man bagi membincangkan kemungkinan kerjasama politik antara kedua-dua parti.

Bagaimanapun, Tuan Ibrahim dalam kenyataan yang dikeluarkan pada Khamis dilaporkan sebagai berkata sebarang keputusan berhubung kerjasama politik diserahkan kepada Majlis Syura Ulama PAS untuk diteliti terutamanya dalam aspek syarak, sama ada ia boleh diteruskan atau sebaliknya.

Dalam pada itu, Mohd Amar yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan berkata beliau yakin Parti Amanah Negara (Amanah) tidak akan berjaya memenangi satu kerusi pun di negeri itu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan datang.

Beliau berkata berdasarkan kajian dan maklumat yang diterimanya, hanya PAS dan UMNO mampu bersaing kerana hanya dua parti ini yang dominan di Kelantan dan diterima baik oleh pengundi.
"Ini adalah keyakinan kami dan bukan niat untuk berbangga. Di Kelantan ini hanya ada PAS ataupun UMNO sahaja. Saya percaya sekiranya PAS kalah, sudah pasti yang menang adalah UMNO. Ini adalah keyakinan kami," katanya.

Pautan:

Kerjasama dengan PPBM: PAS belum buat keputusan - Abdul Hadi

Kerjasama dengan pecahan parti lawan akan bawa kemenangan di Kelantan - PAS

TITM Tiada Mandat, Bincang Kerjasama PPBM-PAS 

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa