Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, January 2, 2014

Dia Ni Dah Gila Ker Nyanyuk?

Aku rasa dia hanya tahu agama tetapi buta politik
Aku marah sebab kenyataannya itu menghina rakyat yang turun malam tu
Pada aku mereka yang turun malam tu bukannya nak jatuhkan kerajaan cuma minta kerajaan dengar keluhan rakyat yang di dalam keadaan lemas dengan kenaikan sara hidup
Mentang-mentanglah dia dah senang lenang, dicopkan rakyat dengan label yang cukup hina

Kalau macam tu sepatutnya polis tembak saja semua yang turun padang malam tu dan dosanya letakkan ke bahu dia sebab itu adalah petua dari dia

Tahukah dia pemimpin yang macam mana haram ditentang?
Tahukah dia negara yang diperintah dengan cara bagaimana yang tidak boleh dilawan?

Pahamkah dia apa tujuan mereka turun padang malam tu?
Dia yang tak reti Al-qur'an atau pemimpin PAS yang tak faham ayat Al-qur'an?
Dari dulu aku tak faham gelagat dia nih
Dia marah sangat kat PAS sehingga sanggup berfatwa 'tangkap borong'

Yang aku faham dia ni makan gaji dengan kerajaan yang dikuasai BN dan kalau BN jahannan maka terbaliklah periuk nasi dia, pecahlah pinggan mangkok dia - dok gitu?

Harussani: Peserta demo 'bughah', halal darah
Mutfi Perak Tan Sri Harussani Zakaria berkata, sepatutnya semua peserta perhimpunan pada 31 Disember lalu ditangkap kerana menderhaka kepada kerajaan dan “dihalalkan darah golonganbughah (pemberontak)”.

“Sepatutnya semua peserta perhimpunan ditangkap kerana menderhaka kepada kerajaan dan dari hukum syarak, dihalalkan darah golongan bughah,” katanya seperti dilaporkan Berita Harian hari ini.

Harian itu juga melaporkan, mufti itu membidas pembabitan pembangkang, khususnya PAS dalam perhimpunan 'haram' malam kelmarin yang disifatkannya cuba berlagak alim tetapi didakwanya tidak memahami al-Quran.

Sambil melabelkan peserta perhimpunan itu sebagai bughah, beliau dilaporkan berkata, haram bagi mana-mana pihak menyertai perhimpunan itu.

“Pemimpin PAS menyertai perhimpunan itu kerana mereka gagal memahami al-Quran,” katanya lagi seperti dilaporkan Berita Harian.

Harussani juga dilaporkan berkata, kerajaan terlalu bertoleransi sehingga menunjukkan kelemahan mereka kepada pihak yang menentang.

“Kerajaan British juga tidak pernah tunduk kepada penunjuk perasaan. Jadi kenapa kerajaan selepas merdeka perlu akur dengan tekanan mereka,” beliau dipetik sebagai berkata. - sumber

Kat bawah ni baca apa kata pulak bekas seorang juga Mufti
Gambar news feed dari Omak Kau!
Terima kasih Omak Kau

6 comments:

  1. Cuba renung betul2 muka haramsani ni yang terdampar dalam gambar dia.
    Tak kah sabiji rupa kambing berwajah manusia?
    Jadi tak hairanlah keluar fattwa saperti yang dia nyatakan.
    Jangan layan lah mufti saperti ni.
    Yang hairan mangapa ketua agama dia bolih terima orang inijadi mufti.Kot kot fattwa bolih dia baca tapi sapa2 orang bolih tuliskan tak! Macam ada hakim baca keputusan perbicaraan yang ditulis peguam yang berhujjah yang punyai imbohan untuknya.
    Kesian ye orang Perak!

    ReplyDelete
  2. Dah kena nama Harusani tu ditukar jadi Haramsani dan kalu nak lebih tepat Haramjadahsani.Mufti Perak ni selalu buat kecoh dan kaki ampu no.1 itu sebab dia dapat Tan Seri.Mana ada mufti lain dulu hingga sekarang dapat Tan Seri tapi Haramjadahsani dapat Tan Seri.Kalau darah yg menentang kezaliman halah (ikut fatwa Haramjadahsani) maka darah pengampu dan penyokong kezaliman lebih halal dicurahkan.

    ReplyDelete
  3. Harusana harusini, kalau ada orang berbunuh kerna TURUN tangkap dia dulu benamkan kedalamlubang jamban supaya mulut tersumat dengan........

    TOLONGLAH JANGAN CAKAP HANYA UNTUK DAPAT HABUAN DUNIA.....



    ReplyDelete
  4. kekadang kita tak perasan ALLAH telah menarik balik sedikit demi sedikit ilmu yang diberikanNya kepada kita. sepatutnya semakin tua kita bertambah matang dengan keilmuan kita. tentu banyak sebab ALLAH jadikan begitu, mungkin sumber rezeki yg tidak bersih, ego dgn sedikit ilmu yg ada atau lebih takutkan manusia dari ALLAH

    ReplyDelete
  5. Bolehkah disembahyangkan jenazahnya nanti?

    ReplyDelete
  6. It's great that you are getting ideas from this
    paragraph as well as from our discussion made at this place.


    Stop by my page ... comprar lubricantes eroticos online

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa