Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, December 17, 2014

Ketiga-Tiga Naib Presiden UMNO Tak Berwibawa?

Siapa boleh ganti Najib?
RAZIATUL HANUM A.RAJAK16 Disember 2014
Prof Dr Jayum Jawan

KUALA LUMPUR - Barisan kepemimpinan Umno pada hari ini dilihat masih belum mampu mengambil alih tugas jawatan yang digalas Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Timbalan Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Prof Dr Jayum Jawan ketika membayangkan perkara itu berkata, barisan kedua dalam parti yang terdiri daripada Naib-naib Presiden Umno perlu 'dibina' lagi ekoran masih belum ada yang menonjol.

"Untuk masa ini, Najib masih diterima. Tiga Naib Presiden itu belum mencapai (tahap yang dikehendaki) kerana kadang-kadang kita lihat (mereka) terlalu cepat beri reaksi.

"Tapi untuk sekarang, tiada pemimpin yang bagus untuk mengambil alih (jawatan Najib)," katanya ketika ditemui pada Persidangan MPN Dilema Negara : Isu dan Cabaran Pekerja Asing Di Malaysia, di sini, semalam.

Mengulas lanjut, beliau berpendapat, pemimpin yang bijak bakal memberi reaksi terakhir sekali selepas menilai semua situasi.

"Pemimpin yang bijak, dia yang bercakap terakhir bukan pertama. Kena lihat (semua), baru kita ulas.

"Tapi kadang-kadang orang kata, tidak bermalam (isu itu) sudah diberi respons. Cerita itu tak habis lagi, dia dah (beri respons)," katanya

1 comment:

  1. Bebudak Bahalol nak ganti Bahalol ???

    Ada otak ke rakyat2 malaysia nih ??

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa