Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, April 9, 2016

Giliran tayang kediaman mewah Adun-Adun Umno Pulau Pinang pulak!

Kediaman mewah Adun Umno Pulau Pinang didedahkan
09 April 2016 | BORHAN AHMAD
Banglo yang dimiliki Datuk Jahara, Ketua Pembangkang Pulau Pinang

Ekoran banglo Lim Guan Eng dijadikan isu, kini pengguna media sosial didedahkan dengan banglo-banglo mewah dan besar milik Adun BN khasnya dari Umno di Pulau Pinang.
Ia termasuklah banglo mewah milik Datuk Jahara Hamid, Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang yang juga Adun Teluk Air Tawar itu.
Banglo Datuk MahmudBanglo Datuk MahmudWalaupun ketua pembangkang, Jahara tidak terlalu aktif dalam menyerang Guan Eng mengenai banglo yang dibelinya itu. Namun Jahara sangat aktif membangkitkan isu harga rumah mahal di negeri itu sekarang.
Banglo milik ZainalBanglo milik ZainalTurut didedahkan oleh pengguna media sosial adalah banglo mewah milik Datuk Zainal Abdin Osman, Pengerusi Umno Pulau Pinang.
Banglo itu terletak di Bukit Jawi Golf Villa, Sungai Jawi, Seberang Prai.
Selain rumah itu, Zainal juga mempunyai rumah di Glenmarie Court, Shah Alam.
Turut didedahkan adalah banglo mewah Datuk Mahmud Zakaria, Adun Sungai Aceh. Mahmud juga adalah timbalan ketua Umno Bahagian Nibong Tebal.
Kediaman mewah Muhamad Farid, Adun Pulau Betong juga didedahkan keoada umum.
Banglo milik RoslanBanglo milik RoslanBanglo Adun Pinang Tunggal, Datuk Roslan Saidin yang dinamakan Villa Sutera dan terletak di Permatang Langsat itu juga didedahkan kepada umum.
Pendekata, hampir kesemua pemimpin Umno Pulau Pinang hidup mewah ketika Melayu Pulau Pinang antara yang paling miskin di negara ini.
Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shabudin Yahaya ketika berucap di Dewan Rakyat sebelum ini mengaitkan pembelian rumah Ketua Menteri itu dengan penjualan tanah kerajaan negeri yang dijual pada tahun 2012.
Ekoran itu media pro BN hampir setiap hari memainkan isu ini dengan menyamakan kedudukannya dengan kes Datuk Seri Khir Toyo yang membawa bekas menteri besar Selangor itu ke penjara.
Lim Guan Eng dalam kenyataannya mendakwa tuduhan berkaitan rasuah oleh Shahbudin di Dewan Rakyat sebagai tidak berasas.
Katanya, banglo itu dibeli dari pemilik kepada rumah yang disewanya selama ini apabila menjadi Ketua Menteri berdasarkan kesudian kedua-dua belah pihak untuk menjual dan membelinya.
Guan Eng menafikan ia ada kaitan dengan tanah kerajaan negeri di Taman Manggis kerana penjualan itu dibuat berasaskan tender terbuka.
Jawatankuasa Pusat DAP pula telah menerima penjelasan Guan Eng dan mempertahankan setiausaha agung mereka itu dengan berkata tidak ada sebarang salah laku yang dibuat olehnya.
Bahkan mereka menyerang balik pihak-pihak yang mempertikaikan Guan Eng.

2 comments:

  1. jgn setakat p pinang sj. tunjuk semua rumah 'mampu milik' SEMUA vip/vvip(faham2 tst) umno supaya rakyat boleh buat inspirasi bgmana nak jd kaya spt mrk. nak main sgt game dedah rumah! lps ni ada sesiapa nak start game dedah kereta mewah pula?

    ReplyDelete
  2. I'm amazed, I must say. Seldom do I encounter
    a blog that's both equally educative and interesting, and without a doubt, you've hit the nail on the head.
    The issue is something that not enough folks are speaking intelligently about.
    I'm very happy that I stumbled across this in my search for something concerning this.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa