Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, April 24, 2016

Memeranjatkan: Apakah isu sebenarnya........baru beberapa hari dok di kerusi tu!

Isu gelaran ditarik: Ahmad Razif elak bertemu wartawan
Astro Awani |  April 24, 2016 13:28 MYT
Isu gelaran ditarik: Ahmad Razif elak bertemu wartawan
Beliau dilihat bergegas menaiki kenderaan rasminya ketika dikerumuni wartawan pada Ahad. - Foto Astro AWANI
TERENGANU: Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman enggan mengulas lanjut berhubung desas-desus penarikan semula darjah kebesaran Istana Terengganu oleh Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin.

Beliau dilihat bergegas menaiki kenderaan rasminya ketika dikerumuni wartawan selepas Majlis Persidangan Wakaf Senusantara 2016, Hotel Primula pada Ahad.

Di majlis tersebut, gelaran rasmi Datuk Seri dilihat tidak digunakan oleh pengacara majlis dan digantikan dengan sekadar gelaran Yang Amat Berhormat (YAB) Menteri Besar Terengganu.

Pada Jumaat, terdapat laporan mengatakan bahawa Razif menyerahkan semua darjah dan bintang kebesarannya selepas dimurkai oleh pihak Istana ketika beliau mengiringi Tuanku Sultan Terengganu menunaikan solat Jumaat.

Sehingga kini, tiada kenyataan rasmi yang dikeluarkan pihak Istana berkenaan perkara ini, mahupun titah rasmi oleh Sultan Mizan.

Ahmad Razif, 49, yang merupakan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Takir telah mengangkat sumpah sebagai MB Terengganu ke-14 di hadapan Sultan Mizan pada 12 Mei, 2014.

Beliau mengangkat sumpah menggantikan Datuk Seri Ahmad Said yang meletak jawatan sebagai MB Terengganu susulan krisis politik yang melanda negeri itu.
Ahmad Razif dianugerahkan pingat Seri Setia Sultan Mizan Zainal Abidin (SSMZ) yang membawa gelaran Datuk Seri sempena sambutan ulang tahun ke-53 pada 24 April 2015.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa