Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, April 28, 2016

Politik Malaysia yang sentiasa hasilkan modal bualan

DUNIA POLITIK MALAYSIA YG SENTIASA MENGHASILKAN BAHAN UNTUK PERBUALAN.

Sepanjang tahun 2015 sehinggalah kepada sekarang April 2016,dunia politik Malaysia tidak lengkang dengan pelbagai ISU yg menyenakkan pemikiran rakyat.

Sepanjang tahun 2015, ISU 1MDB,ISU NAJIB ADA 2.6 BILLION DALAM AKAUNNYA  DAN MINATNYA PAS TERHADAP UMNO antara bahan-bahan yg telah dihidangkan sebagai bahan untuk rakyat memikirnya. Dikala sepanjang 2015 sehinggalah awal 2016, semua isu itu penuh dengan penafian dan cuba digambarkan bahawa 1MDB sebenarnya BUKAN sebuah Syarikat yg SAKIT. Najib juga dengan penuh yakin menafikan adanya 2.6 Billion itu benar-benar wujud dalam AKAUNNYA. Bagi isu UG dengan UMNO,PAS konsisten mengatakan ianya tidak akan berlaku dan umno adalah lawan politik PAS!

Menjelang 2016, segala yg dinafikan sebelum ini mula menampakkan wajah kebenarannya. Mereka yg dituduh sebagai penipu dan cuba menfitnahkan 1MDB dan NAJIB mula diakui oleh rakyat sebagai pihak yg terlebih dahulu mempunyai nilai sensiviti kepada penyelewengan begitu tinggi nilainya.. Diperingkat ini, apa pun bantuan tukang nafi dan tukang sokong samada dari lebai,ulamak atau pun pembodek disekeliling NAJIB serta para pengampunya dianggap oleh rakyat tidak lebih sebagai BADUT yg kelaparan DEDAK POLITIK!

April 2016 akan berakhir tidak berapa hari je lagi. April tahun ini akan berakhir dengan membawa bahan tentang PERLUCUTAN GELARAN pemberian oleh istana Terengganu kepada MB RAZIF.

MAT SAID LEBAH TERENGGANU,MENYENGGAT TANPA MENINGGALKAN SENGATNYA!

Penghujung tahun 2016 juga memperlihatkan sesuatu yg sukar diterima di PRN Serawak bagaimana PAKATAN HARAPAN yg dipercayai mampu mengalas sebagai lawan utama BN di Serawak telah bercelaru tentang penempatan calon.

Kesemua peristiwa yg dilontarkan oleh parti politik sebagai bahan politik kepada rakyat telah didatangkan dengan anggapan RAKYAT MALAYSIA BODOH POLITIKNYA. Mereka lupa kita bukan lagi ditahun 1967 yg kekangan teknologi begitu ketara wujud pada ketika itu. WE ARE NOW IN YEAR 2016.

TEKNOLOGI MAKLUMAT KINI HANYA PERLU ADA INTERNET DAN TALIPON YG PENUH BATERINYA.SEGALANYA DIHUJUNG JARI!

MESRANYA PAS BERSAMA UMNO TIDAK LAGI MENUNGGU KETIKA LAMPU BILIK TIDUR DIPADAMKAN. Bahkan di tempat awam pun boleh dilihat hilai ketawa dan tepuk tampar pasangan yg bahagia ini.

JODOH PERTEMUAN MILIK ALLAH!

Bagi semua senario yg wujud itu tidak pelik kerana ianya telah dijangkakan. YANG PELIK DAN AGAK MENGUSARKAN IALAH APABILA VIDA DARI QU PUTEH membayangkan untuk tidak meneruskan tajaan terhadap TRW setelah Preseiden KAFA telah berjaya meletakkan dua jari dipipi dengan tepat!

Juga agak mengeruh dan mengusarkan ialah apabila Presiden KAFA membayangkan agar TOK LEBAI AMBIL ALIH KERUSI PRESIDEN KAFA MENEPATI SEJAJAR/KEHENDAK VIDA UNTUK MENJADIKAN PEMAIN KELANTAN BERMUQADAM SEBAGAI SALAH SATU AKTIVITI PEMAIN BOLASEPAK KELANTAN!

BERDARAH DIKEPALA MB KELANTAN DAN NIK AMAR MEMANGKU JAWATAN MB KELANTAN SEMENTARA ATAU SELAMANYA MUNGKIN MENJADI BAHAN UNTUK MEI YG BAKAL MENJELANG!

NYAMUK MENGGIGIT

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa