Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, April 21, 2016

Retorik Politik

وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ.
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سيّدنامُحَمَّدٍ وَ عَلَى آل ِسيّدنا مُحَمَّد.

PAS PARTI ISLAM.RETORIK POLITIK

Ucap tama Hj. Hadi "PENYATUAN UMMAH. MERENTASI IDEOLOGY" di Multaqa Sedunia Alumni Al-Azhar akan diadakan selama empat hari mulai 15 Februar 2015 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC).

Nampak gah dan membangga kan setiap umat Nabi Mohamad S.A.W khusus nya di Malaysia waktu itu. Namun hakikat nya tajuk itu hanya ritorik politik saja bukan langsung menyatakan secara rialiti nya kepada kasih kepada Islam dan kepatuhan perintah Allah kepada anak2 Adam AS yak ni berkasih sayang sesama umat Nabi Mohamad S.A.W.

Setahun berlalu apa yang Hj. Hadi capai dari JANJI nya terhadap masyarakat pelbagai bangsa dan agama di Malaysia ini dengan ucap tama nya itu??

Dimana yang dikatakan "Penyatuan Ummah merentasi Ideology" jika hanya mampu menjadi penasihat UMNO tetapi dalam masa sama memusuhi Parti Amanah, PKR, DAP dan tidak menjadi hard core kepada penyatuan yang diucapakannya itu.

Belum lagi mampu mohon maaf atas "AMANAT HJ HADI" yang meruntuhkan maruah Islam suatu ketika dulu.

Belum lagi mampu mohon maaf menipu soal Hudud kepada berjuta pengundi2 pas hingga ketika tarikh mengumumkan kerjasama dengan IKATAN mengaku bahwa HUDUD adalah amanah kepada Pemerintah dan Malaysia memang belum cukup syarat2 utama/qataei untuk laksana Hudud, tidak kah ini membuktikan dia hanya sebenar nya sesuai digelar Ulama Politik sahaja.

Seharusnya lah perjuangan Arwah Tuan Guru Fadzil Nor dan Arwah Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat meraikan pelbagai bangsa dan Agama ketika hidup mereka diteruskan oleh kepimpinan Hj Hadi, tetapi sayang plat form yang tersedia dulu kini sudah hancur di tangan Hj Hadi.

Pakatan Rakyat tidak langsung di pertahankan oleh nya. Menunjukan amanah melihat Parti Pas terus mendokong kepelbagaian pandangan dan ahli ahli yang pelbagai profision telah hancur lebur. Malah dia sendiri mengelarkan mereka yang tak sebulu dengan gelaran Barua, tolol, pengkhianat dan memberi perumpamaan binatangvanjing dan babi.

Sedarlah wahai pengikut pas yang bisu atas kekhilafan pepimpin pas.

Abu As Siddiq.
Ketua Komunikasi Amanah Putrajaya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa